Galerie: Auta, která lze odcizit za méně než minutu – a která krádeži naopak odolají

2 nové názory
  • Další nezávislý test ukázal, jak snadné je odcizit vůz vybavený systémem bezklíčkového odemykání a startování 

  • Britský What Car? přímo měřil dobu potřebnou k vniknutí do vozidla a k nastartování 

  • U některých testovaných modelů by odcizení možné nebylo, protože dnešní auta už začínají mít v klíčkách senzor pohybu 

  • Zajímavé je doporučení používat mechanickou zábranu třeba na volant, jak se to u nás dělalo v minulosti

Na téma krádeží vozů vybavených systémem bezklíčkového odemykání a startování toho bylo už napsáno hodně. Po několika zaznamenaných případech, kdy zloději jednoduše přišli k autu, vzali za kliku a pak s ním odjeli, se objevily nezávislé testy. Ty potvrdily, že s příslušným vybavením, které umí na dálku nahrát a následně vyslat kód klíčku zpět k vozu, případně jen zesílit signál dost na to, aby dosáhl třeba do domu, lze takovou krádež provést velmi rychle. Jak moc rychle? Odpověď na tuto otázku hledal ve svém testu britský magazín What Car?.

WhatCar? pověřil bezpečnostní experty, aby se vžili do role fiktivních zlodějů a pokusili se odcizit sedm modelů různých značek a kategorií. Při tom se zaznamenávala doba potřebná k otevření vozu a následně doba potřebná ke „zprovoznění“ auta.

Studie: Ukrást auto přes „bezklíč“ je hračka. Ubránily se jen tři z 237 modelů
Přečtěte si také:

Studie: Ukrást auto přes „bezklíč“ je hračka. Ubránily se jen tři z 237 modelů

Testovaná auta najdete v přiložené galerii i s výsledky. Někdy byste doslova nenapočítali ani do deseti, a váš vůz by byl pryč. Jiné modely by ale obstály. Automobilky totiž na tento problém zareagovaly a začaly dávat do klíčků senzor pohybu. Pokud se klíč určitou dobu nehýbe, automaticky se vypne. Tím je v podstatě znemožněno, aby zloději tuto techniku použil. Samozřejmě lze v podobných případech využít tradiční metody, kdy se mechanicky uvolní zámek dveří. Jenže to trvá dlouho, spustí se alarm a pak je opět složitější vůz nastartovat.

Zajímavé je doporučení britských kolegů, kteří kromě jiných metod (jako třeba kovového trezoru, přes který se signál klíčku ven nedostane) radí dávat na volant nějakou mechanickou zábranu. Tuhle zdánlivě přežitou věc jsme vídali v minulosti u starých aut, v dnešní době ale má údajně preventivní efekt. Je totiž dobře viditelná. Zlodějům je tak dopředu jasné, že budou muset zařízení fyzicky překonat, což bude vyžadovat další úsilí a zabere to více času. Článek magazínu WhatCar? přímo uvádí, že podle britské policie se auta vybavená mechanickým zabezpečením kradou vůbec nejméně. Jen se pak jaksi vytrácí pohodlí dané systémem bezklíčkového odemykání a startování.

Nemělo by také zapadnout, že některé automobilky už delší dobu nabízí v případě bezklíčkového odemykání přímo možnost tuto funkci vypnout. Jednou takovou je i Subaru. Kouzla s klíčkem modelu Outback jsme si dříve ukázali ve videodojmech:

Videodojmy: Subaru a „utajená“ možnost zamykat a odemykat auto zcela bez klíčku
Přečtěte si také:

Videodojmy: Subaru a „utajená“ možnost zamykat a odemykat auto zcela bez klíčku

Honza (neregistrovaný)
Ukrást jdou všechny auta, proto jsem si koupil GPS lokátor Teltonika FMB920 :-) . Našel jsem si srovnání levnějších GPS na https://entuzio.cz/gps-lokatory-do-auta/ , protože jsem za něj nechtěl utrácet zbytečně hodně peněz. Nemyslím si, že GPS za několik desítek tisíc byl zas až o tolik lepší, aby se ta investice vyplatila.
Libor (neregistrovaný)
Nejlépe krádeži odolají stará auta, která nemají celou řadu moderních vychytávek, jako je bezklíčové otevírání nebo otevírání přes mobil. To jsou věci, které mi připadají naprosto zbytečné. Klidně budu dál k otevírání auta používat vystřelovací klíč, který jsem si objednal z https://www.auto-klic24.cz/ , ale budu mít větší jistotu, že mi auto nikdo neukradne.
  • Našli jste v článku chybu?