Frankfurt 2017: Duster dostal hlídání mrtvého úhlu, bezklíčový přístup a čtyři kamery

1 nový názor
Autor: Redakce

[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

  • Nová generace Dacie Duster je pouze důkladný facelift

  • Základní rozměry jsou stejné, nezměnil se ani objem zavazadelníku 

  • Důkladně přepracovaná je kabina 

  • Ve výbavě se objevují skoro až luxusní prvky 

  • Kromě zážehových a vznětových motorů nechybí ani verze na LPG

Také nová Dacia Duster má své frankfurtské odhalení za sebou. Definitivně je jisté, že automobilka přímo novou generaci nepřipravila. Novinka představuje pouze důkladnou modernizaci. Svědčí o tom třeba skutečnost, že se základní rozměry karoserie nijak nezměnily a shodný zůstal třeba i objem zavazadelníku.

Pravdou zůstává, že Dacia neměla žádný důvod Duster měnit. Ačkoliv už šlo o letitý model, pořád se prodával neuvěřitelně dobře a vlastně se do teď nenašel ani žádný přímý konkurent. Novinka dostala přepracovaný design, jiná světla, nová kola a tak podobně. Přesně jak to u faceliftů bývá.

Doporučujeme: Retro — Dacia Duster není nic nového. Rumunský offroad stejného jména jezdil už v 80. letech

Interiér už ale prošel podstatně větší proměnou. Palubní deska je úplně nová, jiná jsou sedadla, speciální péči věnovala Dacia použitým materiálům a třeba volant už můžete nastavovat výškově i podélně. Všechno má jediný cíl — zlepšit nabízený komfort a tím přilákat další zákazníky.

Spolu s novým Dusterem přichází také několik prvků výbavy, které jste si k tomuto modelu ještě nikdy pořídit nemohli. Řeč je o bezklíčovém odemykání, automatické klimatizaci, automatické deaktivaci dálkových světel, systému hlídání mrtvých úhlů nebo čtveřici kamer rozmístěných kolem celého automobilu.

Nabídka motorizací zůstává stejná. Základem bude atmosférická zážehová šestnáctistovka SCe 115 disponující výkonem 84 kW. Výkonnější alternativou je přeplňovaná dvanáctistovka TCe 125 nabízející 92 kW. Oba tyto motory budou k dostání s pohonem předních i všech kol. Atmosférický zážehový čtyřválec Dacia nabídne rovněž ve verzi spalující LPG.

Doporučujeme: Frankfurt 2017 — Discovery SVX je off-roadový speciál s pětilitrovou V8 a výkonem 525 koní

Zájemci o diesel dostanou klasiku v podobě čtyřválec 1.5 dCi. Na výběr budou výkony 66 kW (90 k) a 80 kW (110 k), přesně jak tomu je u dosluhující varianty. I diesel lze kombinovat s pohonem všech kol. Bez ohledu na konkrétní motorizaci bude Duster vždy využívat manuální převodovku. Výjimkou je pouze provedení dCi 110 s pohonem předních kol. K němu si budete moci dokoupit dvouspojkovou převodovku EDC.

Kdy přesně přijde nový Duster na trh, to nám tisková zpráva neříká. Anglické zastoupení Dacie uvádí jako termín zahájení prodeje této novinky na tamním trhu polovinu příštího roku.

Pospa (neregistrovaný)
Vypada to ze tam je stary Medianav, pritom jsem cetl, ze by to melo mit Android Auto. Vite o tom neco?
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?