Značka DS oficiálně představila svůj nový malý crossover. Jmenuje se DS 3 Crossback a stojí na nové modulární platformě CMP. Díky ní nabídne nejen klasické spalovací motory, ale také ryze elektrický pohon. Jak asi tušíte, oficiální světová výstavní premiéra proběhne zanedlouho na pařížském autosalonu.
Doporučujeme: DS 7 Crossback je první plnohodnotný crossover této značky. Dorazí i jako hybrid
DS 3 Crossback míří do kategorie malých crossoverů. S rozměry 4118 mm na délku, 1791 mm na šířku a 1534 mm na výšku bude hrát roli stylové alternativy k modelům typu Seat Arona, Kia Stonic, nebo také Peugeotu 2008. Jak je u značky DS zvykem, design je zde velmi důležitý, stejně jako možnosti individualizace. Když započítáme všechny varianty interiéru, barev karoserie, kol a motorizací, dostaneme podle Citroenu DS přes dva tisíce různých kombinací. Zajímavým prvkem jsou kliky. Schovávají se do karoserie jako u Jaguaru F-Type nebo Range Roveru Velar.
Také interiér má být stylový a luxusní. K dispozici bude klasické čalounění látkou, ale rovněž kůže nebo Alcantara. Samozřejmě nechybí digitální přístrojový štít, rozměrný displej multimediálního systému uprostřed palubní desky (10,3") a průhledový displej. Pokud jde o praktickou stránku věci, zavazadelník nabízí základní objem 350 litrů. Jde spíše o podprůměrnou hodnotu. Zmíněný Peugeot nabídne 360 litrů, Arona dokonce 440 litrů.
Doporučujeme: Citroën C5 Aircross míří také do Evropy se svým „kouzelným“ podvozkem
Citroën, stejně jako značka DS, ve svých oficiálních materiálech pravidelně technickými informacemi šetří. Z několika základních zmínek o použitých motorech vyplývá, že DS 3 Crossback bude k dispozici s tříválcem 1.2 PureTech naladěným na 73 kW (100 k), 96 kW (130 k) a nově dokonce na 114 kW (155 k). Zájemci o diesel dostanou k dispozici čtyřválec 1.5 BlueHDi (73 kW/100 k, 96 kW/130 k). Převodovka je šestistupňová manuální, případně osmistupňová automatická.
Model DS 3 Crossback ovšem dorazí také v provedení E-Tense, tedy jako elektromobil. Ten bude využívat elektromotor o výkonu 100 kW (136 k), maximálně se rozjede na 150 km/h a díky akumulátorům s kapacitou 50 kWh ujede podle cyklu WLTP až 300 km. Po světové pařížské premiéře se francouzská novinka postupně začne prodávat. Na náš trh ale dorazí až příští rok.