Ford představil nová provedení svých dodávek Transit a Tourneo. Jedná se o dvojici výbav Active a Trail. První zmiňovaná se týká modelů Transit Custom a osobní verze Tourneo Custom a cílí na aktivní zákazníky, pro něž jsou standardní osobní automobily příliš malé. Výbava Active je téměř shodná s tou, kterou známe z modelů Fiesta či Focus. Těšit se můžeme na plastové obložení podběhů kol, novou masku chladiče, černé nástavce prahů a černý přední i zadní nárazník. Vzhled dotvářejí unikátní 17palcová kola a střešní ližiny.
Světlá výška zůstává shodná, ovšem pro zlepšení jízdních vlastností byl na seznam volitelné výbavy doplněn samosvorný diferenciál vyvinutý ve spolupráci s firmou Quaife. Podobný systém využívá také ostrý Ford Focus ST. Výbava Active je dostupná jak pro osmisedadlové Tourneo Custom, tak Transit Custom ve všech jeho karosářských verzích. Ford pro tuto řadu navíc vyvinul celou řadu doplňků, mezi něž patří například držáky kol, které lze ukotvit do kolejnic sedaček.
V nabídce výbavy Active je pouze dvoulitrová vznětová jednotka EcoBlue ve třech výkonových nastaveních (130, 170 a 185 koní), které pomáhá 48V startér-generátor.
Maska Fordu Raptor pro dodávky
Druhou novou výbavou je Trail, který je nabízen pro zákazníky užitkových provedení Transit a Transit Custom. Vyznačuje černými plastovými doplňky, velkou černou maskou chladiče ve stylu Rangeru Raptor, černými koly z lehké slitiny nebo střešními ližinami. Uvnitř je nejvýraznější novinkou černé kožené čalounění, které se podle výrobce lépe čistí. Mezi prvky standardně nabízeného vybavení patří i klimatizace, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka a vyhřívané čelní sklo.
Transit Trail a Transit Custom Trail jsou i nadále modely s pohonem jedné nápravy, ovšem standardně jsou vybaveny výše zmiňovaným samosvorným diferenciálem Quaife. Pokud zákazníci vyžadují ještě lepší trakci, například na stavbách, lze tyto dva modely objednat s pohonem všech kol, který za normálních podmínek posílá točivý moment na zadní kola, ale v případě potřeby umí 50 procent hnací síly poslat na kola přední nápravy. Systém 4x4 nikterak neomezuje přepravní kapacitu. Jeho součástí je elektronická uzávěra diferenciálu.
Pohonnou jednotkou je jako v případě výbavy Active výhradně dvoulitrový turbodiesel EcoBlue (130, 170 a 185 koní), kterému v případě Transit Custom Trail pomáhá 48V startér-generátor. Výbava Trail je dostupná pro třímístné i pětimístné karosářské provedení.