Ford Tourneo Custom je teď ještě úspornější a nabízí mild-hybridní techniku

06.03.2019
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Zdokonalený vznětový motor 2.0 EcoBlue přináší Fordu Tourneo Custom snížení spotřeby paliva až o šest procent. V nabídce také přibyla varianta o výkonu 136 kW (185 k)

  • Ještě větší úsporu paliva zejména v městském provozu zajistí hybridní motorizace s elektroinstalací 48 V, která je v dané třídě první svého druhu

  • K objednání od dubna 2019

Zdokonalený velkoprostorový Ford Tourneo Custom nabídne zákazníkům od poloviny roku 2019 výkonnější a úspornější vznětové motory 2.0 EcoBlue, inovativní novou variantu EcoBlue Hybrid a moderní asistenční technologie včetně aktivního parkovacího asistentu.

Technicky vyspělý vznětový motor 2.0 EcoBlue prošel další optimalizací, jež přináší snížení spotřeby paliva až o šest procent.* Nabídku variant této pohonné jednotky rozšiřuje nová verze o nejvyšším výkonu 136 kW (185 k) a točivém momentu 415 Nm.

Modernizované Tourneo Custom dále nabídne jako vůbec první model ve své třídě mild-hybridní pohon se 48V elektroinstalací. Podle předběžné analýzy, založené na cyklu WLTP, přinese varianta EcoBlue Hybrid snížení spotřeby paliva přibližně o další čtyři procenta. Nejvýrazněji se její přínos projeví v městském provozu.

Do Tournea Custom přichází také moderní asistenční systémy, jež usnadňují parkování a pomáhají předcházet nehodám i pokutám za rychlost.

„Poslední generace Tournea Custom zaznamenala obrovský úspěch u rozmanitých zákazníků, od firem zajišťujících smluvní přepravu přes velké rodiny až po víkendové dobrodruhy,“ řekl Hans Schep, ředitel divize užitkových automobilů ve Ford of Europe. „Výkonnější a úspornější motor 2.0 EcoBlue i jedinečná nová varianta EcoBlue Hybrid nyní přinesou další snížení provozních nákladů, takže se Tourneo Custom stane pro zákazníky ještě lákavějším.“

Od zahájení prodeje nového modelu začátkem roku 2018 prodal Ford již 17 100 vozů Tourneo Custom, což představuje meziroční navýšení o 28 procent.

Širší nabídka vyspělých pohonných jednotek
Technicky vyspělý motor 2.0 EcoBlue dostal upravené turbodmychadlo s nízkou setrvačností, které přispívá k ještě příznivějšímu průběhu výkonu a točivého momentu napříč rozsahem pracovních otáček. Vstřikovací soustava nyní pracuje se vstřikovacím tlakem až 2200 barů, což zvyšuje účinnost spalování. Nové ocelové písty s tenčími stěnami přinesly další snížení vnitřního tření. A olejové čerpadlo s proměnným průtokem přizpůsobuje distribuci maziva aktuální potřebě, čímž snižuje parazitní ztráty.

Dle homologačního cyklu WLTP dosahuje modernizovaný motor až šestiprocentních úspor.* Nabízen bude ve variantách o nejvyšším výkonu 77 kW (105 k), 96 kW (130 k), 125 kW (170 k) a 136 kW (185 k).

Pro vybrané modely s manuální převodovkou je také k dispozici nová motorizace EcoBlue Hybrid se 48V elektroinstalací. Namísto běžného alternátoru disponuje integrovaným startérem/generátorem, poháněným řemenem. Startér/generátor zachycuje při zpomalování nebo při jízdě setrvačností kinetickou energii a ukládá ji ve formě energie elektrické. Ta se poté využívá k dobíjení 48V lithium-ion baterie. Startér/generátor však může fungovat také jako motor – v případě potřeby asistuje spalovací jednotce. Kromě toho samozřejmě zajišťuje i napájení elektrického příslušenství vozu.

Motorizace EcoBlue Hybrid je opatřena pokročilejší variantou technologie Stop-Start, která se uplatňuje v širším spektru situací včetně stání na místě se zařazeným rychlostním stupněm nebo dojíždění před úplným zastavením. Řidič si může zvolit, zda se v této situaci má Auto Start-Stop aktivovat při rychlosti 20, 16 nebo 12 km/h.

Všechny motorizace Tournea Custom také umožňují zapnout úspornější jízdní režim ECO Mode, v němž se různé systémy hnacího ústrojí přepnou do nastavení, zajišťujícího co nejnižší spotřebu paliva.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?