Součástí plánované elektrické ofenzivy automobilky Ford je i SUV, které se má začít prodávat už v roce 2020. O velikosti nebo výkonech automobilka nemluví.
Ford chce nasadit na elektromobily takové ceny, aby oslovily zákazníky i bez dotací a pobídek (které stejně nebudou trvat věčně). Důležitá bude masovost výroby, protože cenu lze stlačit jen při velkosériové výrobě a slušném odbytu, nikoli při montáži jednotek kusů. Z toho lze odvodit, že chystané elektrické SUV nebude žádná „prémiovka“.
Doporučujeme: Elektromobily produkci CO2 nesníží, dokud se bude elektřina vyrábět hlavně z uhlí
Slibovaný dojezd 300 mil (483 km) je minimální cíl, který si Ford pro nové SUV stanovil. Automobilka předpokládá, že moderní akumulátory a efektivnější systémy pohonu s účinnější rekuperací dovolí posunout dojezd ještě o několik desítek kilometrů. Nicméně i pro reálný dojezd 500 km by SUV s přirozeně horší aerodynamikou potřebovalo akumulátory o kapacitě zhruba 100 kWh. Ale něco jiného je slibovaný normovaný dojezd a dojezd reálný.
Elektrické SUV Fordu zamíří na všechny důležité trhy, tedy nejen do USA a Kanady, ale také do Evropy a Asie. Má se z něj stát globální masový model, který má být páteří celé modelové řady elektrických Fordů. Použitá platforma určitě později najde uplatnění i v dalších Fordech s „bezemisním“ pohonem.