Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line v dlouhodobém testu: čtyřkolku nemá, ale umí česky

2 nové názory
Autor: Redakce
  • Naším dalším dlouhodobě testovaným autem je SUV Ford Kuga

  • Má výbavu ST-Line, do které patří i sportovněji naladěný podvozek

  • Motor 1.5 EcoBoost pohání přes manuální převodovku přední kola

Doba si žádá SUV. Proto jedno zaparkovalo i na našem redakčním parkovišti. A zůstane s námi několik měsíců. Jmenuje se Ford Kuga, má výbavu ST-Line se sportovním stylingem a benzinový motor 1.5 EcoBoost o výkonu 110 kW (150 k). Která samozřejmě pohání …ne, všechna čtyři kola ne. Jen ta přední. Jako u většiny malých a kompaktních SUV na dnešním trhu. Kuga se na rozdíl od mnoha z nich „ve čtyřkolce“ vyrábí, ale s touto konkrétní motorizací ji kombinovat nelze. (Kdo by chtěl benzinovou Kugu s pohonem všech kol, musel by sáhnout po výkonnější, 134kW verzi motoru EcoBoost.)

Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line-7 Kuga je kompaktní (Ford říká „střední“) SUV. Stojí na platformě, kterou používal předchozí Focus (a dodnes ji má i C-Max)
Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line-8 V Americe má Kuga sourozence jménem Ford Escape, které patří k nejprodávanějším autům své třídy. Jednovaječná dvojčata to však nejsou

Ford Kuga je s 1690 registracemi od začátku roku do konce září sedmé nejprodávanější kompaktní SUV na českém trhu. Ale z toho jen 258 aut má podle statistik SDA pohon všech kol! Zákazníci dnes zkrátka chtějí od SUV vyvýšenou stavbu a robustní vzhled, nikoliv čtyřkolku. Nebo nedejbože průchodnost nějakým náročnějším terénem.

Jen kvůli absenci pohonu všech kol však naše červená Kuga není žádné holátko. Předně má stupeň výbavy ST-Line. Ten obsahuje exteriérový paket sportovního vzhledu, specifická 18" kola, sportovní sedadla s červenými švy a černé lakované detaily. Na rozdíl od mnoha podobných případů zde však nejde pouze o vzhled. Součástí specifikace ST-Line je sportovní podvozek s tužšími stabilizátory a světlou výškou sníženou o 10 mm. Odlišná je i specifikace odpružení, tlumení a pouzder náprav, stejně jako elektromechanického posilovače řízení.

Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line-35 Palubní deska je tvarovaná možná zbytečně komplikovaně, praktické použitelnosti to však nebrání. K přehlednosti výrazně přispěl facelift před dvěma lety

S Kugou se teprve seznamujeme, ale už po prvních několika dnech je zjevné, že jízdní vlastnosti opravdu nebudou její slabou stránkou. Jak je ostatně u Fordu zvykem. Vzhledem ke specifikaci se jeví překvapivě solidní i komfort odpružení, ale se zhodnocením jízdního projevu si opravdu počkáme až na hlubší zkušenost na různých druzích silnic. Co můžeme říct docela jistě už teď, je to, že Kuga ST-Line vypadá opravdu dobře. Kontrastní kombinace červené metalízy Ruby (za příplatek 23 850 korun) a černých detailů jí dává přiměřeně agresivní, ostrý výraz. Určitě to není auto pro lidi, kteří nejraději splynou s davem.

Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line-49 Systém Sync 3 má v češtině nejen grafické rozhraní, ale i hlasové ovládání. Samozřejmě se ale ovládá hlavně přes dotykový displej
Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line-52 Ford má vlastní rozhraní pro zrcadlení mobilních aplikací. Naštěstí podporuje i rozšířenější Android Auto a Apple CarPlay

Kuga ST-Line s motorem 1.5 EcoBoost 110 kW stojí ve standardním provedení 789 590 Kč. Tato cena obsahuje aktivní parkovací asistent, Sync 3, tempomat nebo středovou konzolu se schránkou a posuvnou opěrkou. Naše auto má ale navíc výbavu za dalších 135 tisíc. Sada Winter (vyhřívání čelního okna, předních sedadel a volantu) stojí 12 300 Kč. Sada Premium ST-Line (bixenony, zadní spoiler, tmavá boční skla) 35 500. Dál tu máme audio s navigací za 21 300 Kč, zadní kameru za 7900, bezdotykové odemykání za 17 tisíc, paměť polohy pro sedadlo řidiče a zrcátka plus pár dalších drobností. A tu již zmíněnou metalízu. Výsledná cena podle ceníku tak činí trochu přehnaných 919 040 Kč. Jenže Ford nabízí něco, co se jmenuje zvýhodnění Top Edition. A ceníkovou cenu to v tomto případě sníží o dramatických 229 760 Kč neboli 25 procent! Za naši Kugu by tak prodejce Fordu vystavil fakturu na 689 980 korun. A to je přece jenom jiná písnička.

Palubní komunikační a zábavní systém Sync 3 podporuje Android Auto i Apple CarPlay (ve kterém můžete mít nově i Waze, což je samozřejmě s náskokem nejjistější způsob, jak dorazit do cíle s minimální časovou ztrátou). Ford se ale hodně chlubí hlasovým ovládáním Sync 3, a to i v češtině, takže na to se během testu určitě zaměříme.

Videodojmy: Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost ST-Line
Přečtěte si také:

Videodojmy: Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost ST-Line

Jinak naši červenou Kugu čeká obvyklá „dlouhodobá“ agenda. Na letišti změříme její reálnou dynamiku, na válcové zkušebně Dieselpower její reálný výkon a kdekoliv na parkovišti reálný vnitřní prostor. Samozřejmě nevynecháme otázku dlouhodobé spotřeby a určitě dojde i na video.

Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line-13Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line-15Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line-17Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line-12


Cena testovaného vozu: 789 590 Kč
Cena testovaného vozu včetně příplatkové výbavy: 689 980 Kč (Top Edition, viz text)

Technické údaje Ford Kuga 1.5 EcoBoost FWD ST-Line
MOTOR
Konstrukce: přeplňovaný řadový čtyřválec s proměnným časováním sacích i výfukových ventilů, uložený vpředu napříč
Plnění: přeplňování výfukovým turbodmychadlem
Zdvihový objem válců (cm3): 1498
Vrtání x zdvih (mm): 79,0 x 76,4
Kompresní poměr: 10,0 : 1
Ventilový rozvod: DOHC, 4 ventily na válec
Nejvyšší výkon (kW/min-1) 110/6000
Nejvyšší točivý moment (N.m/min-1): 240/1600-4000
Převodovka: šestistupňová manuální
Poháněná kola: přední
JÍZDNÍ VÝKONY
Akcelerace 0-100 km/h (s): 9,7
Nejvyšší rychlost (km/h): 195
Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná (l/100 km): 7,9/5,4/6,3
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Délka (mm): 4541
Šířka bez/včetně zrcátek (mm): 1856/2086
Výška (mm): 1703
Rozvor náprav (mm): 2690
Rozchod kol vpředu (mm): 1571
Rozchod kol vzadu (mm): 1583
Poloměr otáčení (m): 5,55
Provozní hmotnost bez řidiče (kg): 1504
Nejvyšší přípustná hmotnost (kg): 2100
Objem zavazadlového prostoru (l): 605
PODVOZEK A PNEUMATIKY
Podvozek vpředu: zavěšení MacPherson, vinuté pružiny, plynokapalinové tlumiče pérování, zkrutný stabilizátor
Podvozek vzadu: víceprvkové zavěšení Control Blade, plynokapalinové tlumiče pérování, zkrutný stabilizátor uchycený na těhlici s dvojitým kloubovým spojem
Řízení: hřebenové s elektromechanickým posilovačem, 2,6 otáčky volantu mezi krajními polohami
Brzdy vpředu: ventilované kotouče 320 x 25 mm
Brzdy vzadu: plné kotouče 280 x 11 mm
Standardní rozměr pneumatik: 235/50 R18
  • Našli jste v článku chybu?