Ford začal nabízet nejostřejší současný Focus také s automatickou 7stupňovou převodovkou, avizovanou už při uvedení modelu na trh. Nabídka se týká jak karosářského provedení hatchback, tak kombi, ovšem pouze pro zážehový čtyřválec 2.3 EcoBoost.
Dynamicky je automatická převodovka o 0,3 sekundy pomalejší ve sprintu z 0 na 100 km/h, přičemž hatchback tuto disciplínu zvládne za sále úctyhodných 6,0 sekund (kombi 6,1 sekundy). Automatická převodovka v obou případech zvyšuje udávanou průměrnou spotřebu o 0,3 litru na 100 km, konkrétně na 8,2 l/100. Maximální rychlost zůstává shodných, elektronicky omezených 250 km/h.
Sedmistupňová automatická převodovka se namísto klasického voliče ovládá otočným ovladačem na středovém panelu, případně na volantu umístěnými pádly. Stejně jako manuální verze jsou také provedení s automatem vybaveny tlačítkem Sport na zploštělém volantu, kterým se volí sportovní jízdní režim.
Český importér stanovil základní cenu provedení hatchback ve výbavě ST na 876 900 Kč, což je o 60 tisíc víc než v případě manuální varianty. Kombi je o dalších 25 tisíc korun dražší.