Ford F-150 Lightning má baterii s více než dvojnásobnou kapacitou oproti základnímu Enyaqu. O dojezd se umí podělit

23.12.2021
přidejte názor
  • Ford sice svůj elektrický pick-up F-150 Lightning už představil, údaje o kapacitě akumulátorů ale zatím chyběly 

  • Standardem bude kapacita 98 kWh, verze s prodlouženým dojezdem nabídne 131 kWh 

  • Nechybí ani možnost dobíjet z baterií F-150 Lightning jiný elektromobil

Čistě elektrický full-size pick-up Ford F-150 Lightning se představil už v květnu, některé technické údaje ale dosud chyběly. Kromě jiného jde o kapacitu akumulátorů. Dřívější zprávy pouze slibovaly dojezd základní verze 370 km. Vzhledem k velikosti vozu se daly očekávat vcelku neobvyklé hodnoty a přesně takové také jsou. Elektrická F-150 nabídne v provedení s prodlouženým dojezdem kapacitu 131 kWh.

Kapacita v Evropě běžně prodávaných elektromobilů se v naprosté většině pohybuje pod hranicí 100 kWh. Výrobci mají obecně snahu dělat akumulátory co nejmenší, protože větší baterie sice prodlouží dojezd, ale zároveň navýší hmotnost a současně i cenu. Například základní Škoda Enyaq iV 50 (která se na českém trhu ani neprodává) má kapacitu 55 kWh. Více než 100 kWh nabízí jen pár výjimek, jako třeba Mercedes-Benz EQS (108 kWh). Pro zajímavost, ani Porsche u modelu Taycan nejde s kapacitou přes 100 kWh, protože kvůli hmotnosti trpí jízdní vlastnosti. U Porsche se raději soustředí na rozumný kompromis a maximální rychlost dobíjení.

Ford F-150 Lightning je fullsize pick-up, který by se mohl oficiálně prodávat i v Evropě
Přečtěte si také:

Ford F-150 Lightning je fullsize pick-up, který by se mohl oficiálně prodávat i v Evropě

F-150 Lightning je ale typ vozu, který kvůli své velikosti a užitným vlastnostem velké baterie mít musí. Základní provedení disponuje podle webu Autoevolution.com kapacitou 98 kWh, varianta s prodlouženým dojezdem má již zmíněných 131 kWh. Ford dříve uvedl, že základní verze ujede na jedno nabití 370 km. Varianta s prodlouženým dojezdem má zvládnout 483 km. Spotřeba tak vychází přibližně na 27 kWh/100 km. Větší baterie se budou na americkém trhu dávat standardně k nejvyšší výbavě Platinum.

O dojezd se podělí

Ford počítá u modelu F-150 Lightning také s možností dobíjet jiné elektromobily. Této technologii se říká V2V (Vehicle to Vehicle) a na našem trhu je na takové využívání připravena třeba Kia EV6. V jejím případě ale automobilka připravila adaptér určený do nabíjecího konektoru, kam se běžně zapojuje kabel při dobíjení auta samotného. U Fordu F-150 Lightning nabíjení probíhá přes 240V zásuvku na korbě. Zásuvka je jinak připravena zejména pro využívání nejrůznějších elektricky poháněných pracovních nástrojů.

Elektrický Ford F-150 dokáže nabíjet jiný vůz výkonem až 9,6 kW. Například elektrický Mustang Mach-E s prodlouženým dojezdem a pohonem zadní nápravy získá během hodiny nabíjení z F-150 Lightning přibližně 20 km.

Ford F-150 Lightning vstoupí na trh příští rok na jaře. Do Evropy se zatím oficiální cestou nechystá, i když je pravděpodobné, že se k nám pár exemplářů prostřednictvím individuálních dovozů dostane.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?