Levný Fiat Tipo dostal novou tvář i motor. Přibyla outdoorová verze Cross

27.10.2020
8 nových názorů
  • Italská automobilka zveřejnila facelift svého cenově dostupného sedanu, hatchbacku a kombi Fiat Tipo

  • Auto dostalo jinou masku chladiče, úpravy v kabině a také nový litrový tříválec pod kapotu

  • Vůz vyjede i v provedení Tipo Cross, které má zvýšený podvozek a plastovou ochranu do terénu

Fiat Tipo patří dlouhodobě mezi nejdostupnější vozy své velikosti na českém trhu. V provedení sedan se prodává za ceny pod 300 tisíc korun. Nyní prošel modernizací, která se týká i verzí hatchback a kombi.

Nejviditelnější změnou je nová maska chladiče. Pryč je klasické logo, místo toho se Fiat Tipo modelového roku 2021 na přídi chlubí velkými písmeny FIAT. Na novou masku navazují LED světlomety. Diody najdeme i na upravených brzdových světlech vzadu. Přibyly také nové vzory 16 a 17palcových litých kol.

Parkovací kamera i bezklíčový přístup. Dacia odhalila detaily nového Sandera a Loganu
Přečtěte si také:

Parkovací kamera i bezklíčový přístup. Dacia odhalila detaily nového Sandera a Loganu

V kabině jsou změny spíš drobnější. Novinkou je displej se sedmipalcovou úhlopříčkou, který simuluje rychloměr uprostřed. Ukazatele paliva a otáček zůstávají analogové. Přibyla také nová obrazovka zábavního systému UConnect 5 o velikosti 10,25 palce. Mírnou úpravu prodělala i některá tlačítka nebo volant.

Novinkou v modelové řadě Fiatu Tipo 2021 je outdoorová varianta Cross. Vyznačuje se typickými atributy takových vozů, tedy plastovou ochranou karoserie a zvýšeným podvozkem. V tomto případě o pěkných 40 mm. Pohon všech kol tu samozřejmě nenajdete. Fiat si od této verze slibuje nalákání zákazníků, kteří by měli rádi SUV, ale nemohou si ho třeba ještě dovolit.

Změny proběhly i pod kapotou. Atmosférickou čtrnástistovku nahradila novinka v podobě přeplňovaného litrového tříválce 1.0 GSE T3. Ten by mohl odradit zastánce jednoduchých motorů, na druhou stranu přináší výkon 74 kW, tedy rovných 100 koní, a točivý moment 190 Nm od 1500 otáček za minutu. Fiat se u motoru chlubí i rozumnými emisemi 121 gramů CO2 na ujetý kilometr.

Zima se blíží. Vybrali jsme 10 nejlevnějších SUV s pohonem všech kol
Přečtěte si také:

Zima se blíží. Vybrali jsme 10 nejlevnějších SUV s pohonem všech kol

Naftu zastupuje vylepšený 1.6 Multijet o výkonu 96 kW (130 k), což je oproti hodnotě před faceliftem nárůst o 10 koní. Měl by mít emise 110 gramů CO2 na kilometr a Fiat o něm hovoří jako o ideálním řešení pro firemní flotily.

Pavel (neregistrovaný)
Fiat měl vždy dobré motory a cit pro design .Většina kritiků Fiatu nikdy Fiat nevlastnila a ,,žila ,, jen z toho ,,jedna paní povídala,, ten Fiat no to nikdy,, Měl jsem několik Fiatů a bez problémů. Jestli někdo opomíjí doporučené termíny údržby a pak si stěžuje ,na značku , je to jeho vina a ne značky (ne jen Fiat ,ale platí pro všechny značky)
Miloš (neregistrovaný)
Chci kupovat nové tipo, Taky nejsem nadšený z toho tří-válce. Na druhá straně to nikdy nemůže být tak špatný motor jako od škody. Pořád je to fiaťáckej originální motor.
Jaroslav (neregistrovaný)
Vypadá super, až mě trochu mrzí že jsem si minulý rok koupil starší verzi, na druhou stranu já mám ještě tu zmiňovanou atmosferickou 1,4 Za rok a půl mám najeto 38 500 km a úplně bez problémů.
petr (neregistrovaný)
Tvůj příspěvek jasně deklaruje, že jde o vyjádření dementa, který není schopen zformulovat jednu obyčejnou větu a zamíchá jak značky aut, tak i zřejmě myšlenky, které by rád vyjádřil, ale bohužel nízká dávka intelektu mu to nedovolí.
Honza (neregistrovaný)
Další dobrý motor nahrazen trivalcem hold svět se v prdel obrací.
moje jméno (neregistrovaný)
Škoda, že se autor nezmínil více o tom motoru... Přímo-nepřímovstřik, filtr ano-ne?
  • Našli jste v článku chybu?