Fiat chce za volantem Pandy mladší lidi. Láká je na recyklované materiály

21.10.2020
1 nový názor
  • Aktuální generace Fiatu Panda je na trhu už devět let, právě nyní dostala facelift

  • Změny designu jsou jen mírné, přibyla ale nová výbava

  • Mladé lidi má přilákat sportovní verze i možnost potahů a palubní desky z ekologických materiálů

Fiat Panda patří mezi oblíbené vozy postarších řidičů. Není divu, jde o dostupné nenáročné auto s nízkými provozními náklady. Italové by teď ale rádi za volantem svého nejmenšího modelu rádi viděli i mladší klientelu. Proto přestárlý vůz, jehož aktuální generace příští rok oslaví desáté výročí, prošel mírným faceliftem.

Změny zevnějšku zřejmě zaznamená jen málokdo. Auto dostalo upravený přední nárazník, upravené boční lišty a několik nových designů kol. V kabině pak přibyl nový displej zábavního systému se sedmipalcovou obrazovkou. Multimediální zařízení zvládá systémy Android Auto a Apple CarPlay.

Nejmenší SUV v Česku dostalo nový motor i cenu. Pohon 4x4 mu zůstal
Přečtěte si také:

Nejmenší SUV v Česku dostalo nový motor i cenu. Pohon 4x4 mu zůstal

Velkým lákadlem má ale být speciální ekologické zpracování. Palubní desku si můžete nechat vyrobit ve zvláštní kropenaté úpravě. Nažloutlé šmouhy na černém podkladu jsou třísky z recyklovaného dřeva. Zajímavé je i čalounění látkou techno-leather z recyklovaných materiálů. K dostání je v dvoubarevném provedení. Můžete ji pak mít i na volantu.

Přibyla také nová výbava Panda Sport. Sází na 16palcová litá kola, zrcátka a kliky v barvě karoserie a zajímavé laky včetně matné šedé. Nechybí obligátní nápis Sport, aby bylo jasno. Přikoupit k ní lze i balíček se ztmavenými okny či červenými třmeny brzd.

Kropenatá palubka vyoužívá odřezky recyklovaného dřeva
Na ekologický původ mají lákat i nové potahy sedadel

Žádný hot hatch ale nečekejte ani v tomto provedení. Pod kapotou Pandy zůstává mild-hybridní pohon, který spolu s Fiatem 500 získala na začátku roku. Jde o benzinovou jedna-dvojku FireFly doplněnou o startér-generátor a 11Ah lithium-iontovou baterii. Jednotka o výkonu 51 kW (70 k) slibuje o 20 procent nižší emise než motor bez elektrického pomocníka.

bodean (neregistrovaný)
OMG je to sice jen ohavný Fiat, ale okamžitě prodávám svoje Audi a kupuji nepraktického Fiata, protože je z recyklovaných zdrojů, protože jsem insta-idiot, co o tom bude furt psát, jak šetří tuto planetu. Ale vždycky mě pobaví, když auto, co na to nemá ani výkon, ani vzhled dostane barevný brzdy - za příplatek. Ale asi to na někoho funguje.
  • Našli jste v článku chybu?