Fiat 500X dostal v rámci faceliftu novou techniku a schopnost samostatně měnit rychlost

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Fiat 500X je dalším autem, které letos dostalo facelift 

  • Tím hlavním jsou nové motory 

  • Výrazně se ale změnil také interiér a do nabídky asistenčních systémů přibylo několik novinek včetně „chytrého“ omezovače rychlosti

Kvůli nástupu nových emisních norem by se dal letošní rok prohlásit za rok faceliftů. Modernizaci musí absolvovat v podstatě každý automobil. Někdy dojde pouze k úpravě motorů, jindy automobilky přidají ještě řadu věcí navíc. Přesně takovým případem je Fiat 500X. Ten dostal nové motory, modernizace ale zároveň změnila design, interiér a nabídku asistenčních systémů.

Doporučujeme: Fiat se brání, že jeho model 500X s dieselem neobchází testy měření emisí

Model 500X dostal nová diodová světla denního svícení a diodové koncové svítilny. Zájemci si budou moci pořídit také hlavní světlomety složené kompletně z diod, které vypadají jako lidské oči. V praxi by měla řidičům tato příplatková volba přinést zejména lepší viditelnost. Diody údajně svítí o 20 % více než základní halogenová světla, ale současně mají pětkrát menší spotřebu energie. Výhodou je také fakt, že v noci je vůz vybavený těmito světlomety pro ostatní viditelný o 100 metrů dříve, jak se píše v tiskové zprávě. Zároveň došlo na výměnu nárazníků. V interiéru můžeme očekávat nový přístrojový štít, jiný volant nebo nové čalounění.

Hlavní část faceliftu se týká techniky. Model 500X je prvním Fiatem, který dostane nové přeplňované motory založené na modulární technice, kdy se pracuje s objemem jednoho válce 0,33 litru. Základem je tříválec o objemu jednoho litru naladěný na 88 kW (120 koní) a 190 Nm spojený se šestistupňovou manuální převodovkou. Silnější čtyřválec logicky disponuje objemem 1,3 litru a jeho parametry jsou 110 kW (150 k) a 270 Nm. V tomto případě je standardem dvouspojkový automat. Samozřejmě jde o přeplňované motory. K dispozici bude ještě starší čtyřválec 1.6 E-Torq (81 kW/110 k) upravený tak, aby plnil normu Euro 6d-TEMP.

Doporučujeme: Fiat 500 Jolly je zpět. Připomíná ho edice Spiaggina ’58 a Spiaggina by Garage Italia

Nové diesely MultiJet II používají systém vstřikování močoviny. Na výběr jsou tři velikosti (1,3 l, 1,6 l a 2,0 l), respektive výkony 70 kW (95 koní), 88 kW (120 koní) a 110 kW (150 koní). Dieselový dvoulitr je spojen s devítistupňovým automatem a pohonem všech kol. Fiat říká, že zážehové jednotky jsou celkově o 20 % úspornější a dieselové motory jsou teď o 20 % tišší.

Další součástí modernizace je rovněž rozšířená nabídka asistenčních systémů. Fiat 500X může rozpoznávat značky, hlídat jízdní pruhy, automaticky přepínat dálková světla, může mít adaptivní tempomat, sledování mrtvých úhlů a tak podobně. Zajímavá je novinka v podobě „chytrého“ omezovače rychlosti. Ten dokáže automaticky měnit své nastavení na základě informací získaných ze systému četní dopravních značek.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?