Ferrari 488 Pista teď už oficiálně. Posílilo o 50 koní a zhublo 90 kg

21.02.2018
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Ferrari 488 Pista navazuje na tradici speciálních upravených modelů

  • Opět má nižší hmotnost a vyšší výkon a také účinnější aerodynamiku

  • Výkon se posunul na 720 koní, na 200 km/h vůz akceleruje za 7,6 s

  • Inspirací pro silniční model byl závodní speciál kategorie FIA GTE

Dnes jsou skutečně žně. Jindy je člověk rád, že aspoň Opel představí novou minidodávku Combo, aby bylo o čem psát... A dnes tu máme hned dvě oficiální premiéry těch nejvytříbenějších sportovních aut na světě. Zatímco Porsche představilo podle plánu novou 911 GT3 RS, Ferrari reaguje na včerejší únik fotografií a vypouští do světa fotky a informace o novém ostrém modelu 488 Pista.

Ferrari 488 Pista (9) Pracovna řidiče nepřišla o základní komfortní vybavení, přesto je nový model 488 Pista o plných 90 kg lehčí než běžné 488 GTB
Ferrari 488 Pista (3) Celý motor je vlastně úplně nový a mnoho prvků přebírá ze závodního speciálu. Nárůst výkonu o 50 koní tak není překvapivý

Ferrari 488 Pista pokračuje v tradici speciálních modelů založených na základním sportovním modelu s osmiválcem mezi nápravami. Strejně jako Ferrari 360 Challenge Stradale, 430 Scuderia a 458 Speciale má i Ferrari 488 Pista zase o trochu silnější motor, sníženou hmotnost a řadu zajímavých detailů.

Potvrdily se včerejší informace, že osmiválec 3,9 l s dvěma turbodmychadly posílil o 50 koní, na 720 koní (530 kW) v 8000 min-1. Točivý moment povyrostl na 770 Nm v 3000 min-1. Suchá hmotnost se snížila o plných 90 kg na 1280 kg. Docela by nás zajímalo, kde Ferrari vůbec mohlo ještě ubírat.

Doporučujeme: Ferrari FXX-K Evo je pořádně „vytuněné“ LaFerrari s masivním přítlakem

Motor se inspiruje v závodním speciálu 488 Challenge. Dostal novou klikovou hřídel, titanové ojnice, nové svody, karbonové sání a samozřejmě přepracovaná turba a novou řídící jednotku. Jiné je i chlazení a systém mazání. Změnila se i kalibrace sedmistupňové dvouspojkové převodovky a nový je také elektronicky řízený zadní diferenciál. Pod karbonovou karoserií tak opravdu nezůstal kámen na kameni.

Přepracovaná aerodynamika odvozená od závodního speciálu s dvojitým zadním difuzorem stojí za zvýšením přítlaku o 20 %. Ferrari uvádí zrychlení z klidu na 100 km/h za 2,85 s a akceleraci na 200 km/h za 7,6 sekundy. Nejvyšší rychlost překročí 340 km/h. Zajímavé je, že speciální dvacetipalcové pneumatiky dodal Michelin, nikoli Pirelli, se kterým Ferrari obvykle spolupracuje. A když jsme u kol, za příplatek můžete mít i celokarbonové dvacítky.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?