Elektromobilita se dostává nejen do osobních automobilů, ale i do firemních flotil. Příkladem je i logistická společnost DB Schenker. Ta převzala pět vozů Fuso eCanter od společnosti Daimler pro koncové doručování v Berlíně, Frankfurtu nad Mohanem a ve Stuttgartu.
DB Schenker je jednou z prvních logistických společností, která v několika evropských městech v provozu testuje elektricky poháněné nákladní vozy. Při testování e-kamionů se potvrdilo očekávání, že se v různých městech podmínky pro logistiku velmi liší.
V Berlíně je potřeba počítat s velkou rozlohou metropole a faktem, že do města proudí mnohem víc zboží než opačným směrem. Pro Paříž jsou typické úzké ulice, které komplikují manévrování velkým e-kamionům. Přesto se zde používají pro doručení lehčích zásilek a zboží na trasách s 10 až 12 zastávkami denně. Ve Frankfurtu nad Mohanem je pro elektromobilitu problémem vzdálenost. Jelikož se vozy eCanter testují na trasách v padesátikilometrovém okolí města, řidič musí správně využít jeho dojezd 100 km. Od loňského března zde tyto vozy denně přepraví 1500 zásilek.
V budoucnu bude nutné zvážit jak celkovou strategii pro elektromobilitu přizpůsobit místním podmínkám. Například v Japonsku je distribuční koncepce nastavena zcela odlišně oproti Německu. V Japonsku dominují nákladní vozy 3,5 t, protože města jsou mnohem větší a silnice užší. To nahrává dobře ovladatelným vozidlům včetně elektricky poháněných. Elektromobily proto mohou být ideální, zvláště když se v Asii pro doručování zboží využívají už několik let.
Testování vozů eCanter společnosti DB Schenker pomáhá na cestě k bezemisní městské logistice i k tomu, aby se stala předním udržitelným poskytovatelem logistických služeb. Elektromobilita v městském provozu s distribucí do kamenných obchodů a koncovým zákazníkům představuje pro DB Schenker velký úkol.
Zkušební e-kamion Fuso eCanter
Fuso eCanter je elektrický nákladní vůz 7,5 t s dojezdem nejméně 100 km, který zvládá distribuci zboží po městě. Vozidla se obvykle nabíjejí přes noc pomocí standardních nabíječek. S využitím rychlonabíječek mohou být připravena k dalšímu provozu za 90 minut. Protože požadavky na elektromobily jsou obvykle velmi specifické, výrobci elektrických vozidel je často testují společně se svými zákazníky. Zaměřují se zejména na jejich dojezd, požadavky na infrastrukturu, systém nabíjení nebo servisní kapacity.