Ještě na konci února se zdálo, že německá automobilka Volkswagen bude mít potíže s produkcí jednoho ze svých nejdůležitějších modelů v historii. Elektrický ID.3, jenž se má stát revolučním vozem díky své dostupnosti, měl podle zákulisních informací problém se softwarem. Měl vykázat až 300 chyb za jediný den testování. Automobilka ale informace popřela:
Nyní tvrdí, že vše běží podle plánu. „Potvrzujeme harmonogram, dodávky ID.3 začnou v létě 2020,“ informoval Volkswagen v tiskové zprávě. Firma se tedy ani neobává toho, že by produkci mohla ohrozit epidemie koronaviru. Například Fiat ale tento týden uzavřel své italské továrny a německá vláda očekává výpadek dodávek dílů z Číny, které do Evropy putují s až šestitýdenním zpožděním.
Volkswagen chce navíc všechna auta z plánované první série předat během léta. Bude tak mít jen čtvrt roku na to, aby dodal 30 tisíc vozů. I proto průběžně vyráběná auta skladuje na velkých parkovištích, aby je následně mohl naráz rozvézt po evropských showroomech.
„Cílem je dodat všech 30 tisíc rezervovaných aut ze série 1st Edition všem zákazníkům prakticky najednou,“ potvrdila automobilka. Na všechny se ovšem i tak nedostane. Automobilka totiž eviduje víc rezervací, než je plánované množství první edice - celkem 37 tisíc. Další vozy by mělo být možné objednávat během letošního jara, to se spustí konfigurátory na oficiálních stránkách Volkswagenu včetně té české.
Zajímavé je, že i když Volkswagen potíže se softwarem popřel, dostanou auta plánovaná k předání ještě během léta jeho novou verzi. Tu automobilka do nich nahraje vzdáleně. „Volkswagen ID.3 je pro naši automobilku kompletně inovativní vůz. Jde také o první auto na platformě MEB, které je možné updatovat. Aktuální verze softwaru se do vozu nahraje během produkce, v následujících měsících se pak bude pravidelně aktualizovat,“ napsala automobilka ve své zprávě.