Ford modernizoval elektrický Focus. Dal mu novou sadu akumulátorů s větší kapacitou. Původní kapacita 23 kWh se rozšiřuje na 33,5 kWh. Nový akumulátor zároveň díky novému systému rekuperace s „trénérem“ úspory energie slibuje i rychlejší nabíjení. Ford totiž nově nabízí i domácí rychlonabíjecí systém a připojení ke standardizovaným rychlonabíječkám systému CCS (Combined Charging System).
Doporučujeme: Elektrický srovnávací test — Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh
Podle Fordu se akumulátor nabije na 80 % kapacity za 30 minut. Reálný dojezd se má pohybovat kolem 225 km. Z našeho testu elektromobilů ale víme, že s reálným dojezdem a především udávanou spotřebou se automobilky vždycky o několik desítek kilometrů „netrefí“...
Přes domácí 32A zásuvku se má Ford Focus nabít za pět hodin, na zhruba 150km dojezd se akumulátor nabije za tři až čtyři hodiny. Podle průzkumu Fordu stejně 90 % lidí potřebuje denní dojezd do 100 km. Průměrně prý lidé ujedou za den jen 46 km.
Výkon ani dynamika Focusu Electric se nemění. Pořád má 107 kW (145 k) a z 0 na 100 km/h akceleruje za 11,4 sekundy.
k nám oficiálně elektrický Ford Focus nedováží, ale koupíte ho třeba u sousedů v Německu, ve Švýcarsku, v Maďarsku, Finsku, Belgii a Velké Británii. Přinejmenším v Německu zůstává stejná i cena: 34 900 eur, tedy asi 940 000 Kč.