Na blížícím se autosalonu v Paříži bude mít výstavní premiéru Opel Ampera druhé generace. Model prošel velkou mezigenerační transformací. Už to není plug-in hybrid, ale čistý elektromobil, a ze sedanu se proměnil v cosi jako malé MPV nebo zvýšený hatchback. Což samozřejmě není žádné překvapení. Stejně jako první generace Ampery byla vlastně totožná s Chevroletem Volt, vznikl i nový Opel Ampera přejmenováním amerického Chevroletu Bolt. A ten se představil už dříve.
Opel Ampera-e, jak se novinka správně jmenuje, se pyšní zejména daleko větším dojezdem na jedno nabití, než nabízí většina dnešních elektromobilů. Dle homologačního cyklu NEDC by měl ujet až 400 km. Elektromotor o výkonu 150 kW a točivém momentu 360 Nm by přitom měl autu udělovat slušnou dynamiku. Opel zatím nezveřejnil zrychlení 0-100 km/h, tvrdí ale, že Ampera-e akceleruje z klidu na 50 km/h za 3,2 s a disciplínu 80-120 km/h zvládne za 4,5 sekundy. To je hodnota nepříliš vzdálená třeba čtyřem ostrým hatchbackům z našeho nedávného srovnávacího testu.
Doporučujeme: Stát rozdá na pořízení nových elektromobilů téměř čtyřicet milionů korun
Po vzoru Tesly má nový Opel Ampera-e baterie uložené naplocho v podlaze, což přispívá ke snížení těžiště a zároveň lepšímu využití prostoru. Ostatně proto se k této architektuře uchylují i ostatní výrobci včetně třeba Volkswagenu. Ten slibuje ještě lepší parametry než Ampera-e, sériový model však nebude připraven dříve než za několik let.
Opel prozradil, že nová Ampera-e nabídne mimo jiné infotainment Opel OnStar s podporou Apple CarPlay a Android Auto. O ceně ani předpokládaném uvedení na evropský trh není zatím nic známo, třeba firma něco naznačí právě v Paříži. Chevrolet shodou okolností právě tento týden zveřejnil cenu modelu Bolt pro americký trh. Činí 37 495 USD (v přepočtu asi 906 tisíc korun).