Elektrická Kia EV6 sází nejen na radikální design. Pojede až 260 km/h

23 nových názorů
  • Podobně jako dříve představený Hyundai Ioniq 5 využívá Kia EV6 novou platformu E-GMP

  • V nabídce budou tři varianty pohonu, ta špičková nabídne dynamiku na úrovni Tesly

  • Díky 800V architektuře se baterie nabije z 10 na 80 procent za 18 minut

  • Zahájení prodeje je naplánováno na druhé pololetí 2021

Dojezd přes 500 km, zrychlení z klidu na 100 km/h pod čtyři sekundy a nabití na 80 procent pod dvacet minut. To jsou klíčové parametry nového elektromobilu Kia EV6. O zákazníky ale bude novinka kromě čísel bojovat také výrazným designem.

Značka Kia už nabízí elektrické varianty modelů Soul a Niro, stejně jako několik plug-in hybridů. EV6 je ale zcela nová konstrukce. Stejně jako Hyundai Ioniq 5 vznikla na „skateboardové“ platformě s baterií uloženou v podlaze. Toto řešení, jehož průkopníkem byla Tesla, se rychle etablovalo jako standard konstrukce elektromobilů. Má totiž výhodu nízkého těžiště a minimálních prostorových nároků.

V proporcích a siluetě je vidět příbuzenství s Ioniqem 5. Hyundai má ale nepatrně delší rozvor – rovné tři metry oproti 2900 mm u EV6

S modelem EV6 přichází (už zase) nový designový jazyk Kia, tentokrát pojmenovaný „Spojené protiklady“. Samotná automobilka o něm tvrdí, že „středobodem designové filozofie je nová vizuální identita, která evokuje pozitivní síly a přirozenou energii s využitím kontrastních kombinací výrazných stylistických prvků a plastických tvarů“. Ano, i nesrozumitelností vyjádření stran designu Kia potrzuje, že se již plně etablovala mezi prestižní automobilové značky „západního“ střihu.

Na fotografiích každopádně vidíme kontrast oblých linií s ostrými hranami a možná až přebytkem dekoračních prvků, jako je linie stoupající od prahů až k zadní světelné liště stylizované do podoby vytaženého lemu.

Střízlivěji působí interiér charakterizovaný dvojicí 12" displejů, spojených po vzoru Mercedesu či BMW do jednoho samostatně stojícího štítu. Viceprezident pro design interiérů Jochen Paesen podle tiskové zprávy věří, „že EV6 může zákazníky inspirovat tím, že bude posilovat jejich kreativitu“. Nejsme si zcela jisti, zda je toto odvážné tvrzení plodem kreativity copywritera, jenž větu Paesenovi vložil do úst, nebo naopak jeho tvůrčího zoufalství.

Elektrickým Mercedesem na Moravu a zpět: Reportáž psaná u nabíječek
Přečtěte si také:

Elektrickým Mercedesem na Moravu a zpět: Reportáž psaná u nabíječek

Na středové konzole vidíme neobvykle velké spouštěcí tlačítko, natočené ergonomicky směrem k řidiči – a také otočný volič převodovky. Jízdní režimy se přepínají přímo na volantu. Ovládací panel pod středovými výdechy ventilace vypadá jako klasický, ve skutečnosti jde ovšem o dotykovou plochu. Otočné knoflíky po stranách slouží jen k nastavení teploty.

Kia bude nabízet model EV6 se třemi variantami pohonu. Základní model má jediný elektromotor s parametry 125 kW/350 Nm, střední varianta se dvěma motory nabízí 173 kW a 605 Nm; vrcholný model GT se potom pyšní špičkovým výkonem 430 kW (585 k) a točivým momentem 740 Nm. Tato varianta slibuje zrychlení 0-100 km za 3,5 sekundy a nejvyšší rychlost 260 km/h. Uváděný dojezd 510 km dle WLTP se naopak vztahuje na základní motorizaci s příplatkovou 77,4kWh baterií (ve standardu 58 kWh).

Vedle páru dvanáctipalcových displejů nabídne Kia EV6 také head-up displej s rozšířenou realitou, jako jsme to zatím viděli u Mercedesu GLS nebo VW ID.3

Podobně jako Porsche Taycan nebo Audi e-tron GT má Kia EV6 800voltovou architekturu. Díky tomu ji lze na odpovídajícím stojanu nabít z 10 na 80 procent za 18 minut. Kia také poctivě uvádí rozdíl kapacity baterie v závislosti na teplotě ovzduší. Při -7°C je o 20 procent nižší než při 25 stupních. Nechybí tepelné čerpadlo nebo šest úrovní rekuperace včetně možnosti jízdy „na jeden pedál”.

V režimu asistované jízdy zvládne EV6 automatickou změnu jízdního pruhu (po signálu blinkrem), což stále ještě není příliš obvyklé.

Rezervace na elektrickou novinku začne Kia přijímat už v den vydání tohoto článku, ale jen na vybraných trzích. Zahájení prodeje je naplánováno na druhé pololetí.

Karel Petrásek (neregistrovaný)
Rád bych věděl, jak je auto hlučné, bude případně potřeba odhlučnit? Například toto: (https://www.2din.cz/tlumeni-odhlucneni-auta/) preferuji tichá auta po předešlé zkušenosti s Toyotou.
  • Našli jste v článku chybu?