Ekologicky nejšetrnějším modelem Bentley se stává Flying Spur Hybrid. Bezemisně ujede přes 40 km

08.07.2021
12 nových názorů
  • Bentley přidává do nabídky další plug-in hybrid. Po modelu Bentayga Hybrid přichází Flying Spur Hybrid 

  • Automobilka mluví o novince jako o historicky nejúspornějším Bentley 

  • Hnací ústrojí kombinuje dvakrát přeplňovaný šestiválec a jeden elektromotor. Systémové parametry jsou 544 koní a 750 Nm

  • V elektrickém režimu vůz ujede přes 40 km

  • První zákazníci se dočkají do konce letošního roku

Po plug-in hybridní variantě crossoveru Bentayga přichází do nabídky značky Bentley další elektrifikovaný vůz. Aktuálně byl představen luxusní sedan Flying Spur v provedení Hybrid. Opět jde o plug-in hybrid, který ale na rozdíl od svého většího sourozence nabízí vyšší výkon a nižší spotřebu. Samotná automobilka novinku prezentuje jako ekologicky nejšetrnější a nejúspornější Bentley v historii.

Základem je nový, dvakrát přeplňovaný zážehový šestiválec o objemu 2,9 l, který disponuje parametry 416 koní a 550 Nm. Elektrickou pomoc obstarává synchronní elektromotor (136 k, 400 Nm) s permanentními magnety, uložený klasicky mezi spalovací jednotkou a převodovkou. Celkově nabízí Flying Spur Hybrid 544 koní a 750 Nm. Pro srovnání, v případě Bentaygy Hybrid je slabší jak spalovací šestiválec, tak elektromotor. Systémové parametry luxusního SUV jsou tudíž nižší (449 k, 700 Nm).

Test Bentley Bentayga Diesel: O smyslu bytí
Přečtěte si také:

Test Bentley Bentayga Diesel: O smyslu bytí

Ekologicky střižený model Flying Spur zvládne akceleraci na 100 km/h za 4,3 s a maximálně se rozjede na 285 km/h. Elektrická energie je uložena v lithium-iontových akumulátorech o kapacitě 14,1 kWh, což by podle cyklu WLTP mělo stačit na více než 40 bezemisních kilometrů. Přesné údaje o spotřebě a také o dojezdu v elektrickém režimu ještě Bentley k dispozici nemá. Celkově by vůz měl na jedno tankování (a nabíjení) ujet přes 700 km.

Stejně jako u jiných plug-in hybridů zde najdete několik režimů elektrifikovaného pohonu. Kromě toho čistě elektrického, který je automaticky aktivován po nastartování, je zde také režim Hold pro uchování elektrické energie na později a režim Auto. Ten funguje nejlépe ve chvíli, kdy nastavíte do navigace cíl a systém tak může na konkrétní trase využít elektrickou energii maximálně efektivně.

Kromě pohonu samotného žádné velké speciality odlišující provedení Hybrid od klasického Flying Spur nečekejte. Na karoserii se objevuje nápis „Hybrid“, vlevo vzadu je víčko ukrývající konektor pro dobíjení, v interiéru najdete tlačítko pro přepínání zmíněných režimů a přes aplikaci pro vzdálený přístup můžete ovládat nabíjení auta. Pokud jde o luxus, tam vás automobilka samozřejmě nijak omezovat nebude. I v případě plug-in hybridu si můžete vybírat třeba ze šedesáti odstínů barvy karoserie a pokud si to budete přát, vpředu na kapotě můžete mít podsvícené písmeno B.

Bentley začne na svůj nový plug-in hybrid přijímat objednávky ještě během léta, první exempláře dorazí k zákazníkům do konce roku.

  • Našli jste v článku chybu?