Superleggera V4 je nejlehčí a nejsilnější Ducati. Poměrem výkonu k hmotnosti zesměšní i Chiron

přidejte názor
  • Ducati Superleggera V4 je nová limitovaná edice superbiku z Boloni

  • Karbonový speciál váží bez náplní jen 152 kg

  • Výkon vidlicového čtyřválce se závodním výfukem dosahuje 234 koní

  • Vyrobeno bude 500 kusů, za každý z nich Ducati chce 100 000 eur

Po superlehké verzi předchozího modelu Ducati 1299 Panigale se fanoušci boloňské značky dočkali podobné limitované edice také u stávajícího superbiku V4. A tentokrát jim Ducati udělala radost ještě extrémnějšími parametry než před třemi lety. Superleggera V4 se totiž pyšní titulem prvního silničního motocyklu s kompletně karbonovým rámem, což v případě tohoto superbiku znamená úsporu 2,4 kg proti standardnímu hliníkovému odlitku. Z karbonu jsou vyrobena také kapoty, jednostranná kyvná vidlice a ráfky kol. A výsledek těchto "úsporných" opatření? 152,2 kg suché hmotnosti, což při výkonu 234 k představuje poměr 1,53 koně na kilogram! To je dvakrát víc než u Bugatti Chiron (0,75 k/kg), o slabších autech nemluvě.

Na vidlicovém čtyřválci se díky hojnému použití titanu ušetřilo 2,8 kg hmotnosti
Podvozkové komponenty jsou tím nejlepším, co je momentálně ve Švédsku skladem

Této pohádkové hodnoty ale lze dosáhnout pouze na závodním okruhu – motorka musí být nastrojena speciálním kitem, který zahrnuje mimo jiné otevřený výfuk Akrapovič. Předpokládanému okruhovému využití odpovídá také elektronická výbava, ve které nechybí šestiosá měřící jednotka, náklonové ABS, kontrola trakce, slide control, launch control, anti-wheelie ani obousměrný quickshifter. Všechny asistenční systémy mají pochopitelně volitelnou intenzitu zásahu. V menu lze dále vybírat ze tří přednastavených jízdních režimů, přičemž dvě mapy jsou určeny právě pro jízdu po závodní dráze.

Motor významným způsobem zastupuje část rámu a šetří tak další kilogramy
Stejný design přítlačných křidélek se v MotoGP používal před zavedením stávajících restrikcí

Systému anti-wheelie, který zabraňuje přílišnému zdvihání předního kola při akceleraci, usnadňuje práci o 11 mm prodloužená kyvná vidlice a také přítlačná křidélka na bočních kapotážích. Tento prvek s původem v MotoGP se postupně zabydluje i v civilním sektoru, a konkrétně u Ducati Superleggera působí při rychlosti 260 km/h na přední kolo váhou 50 kg, což je o 20 kilo více než u standardního modelu.

Srovnávací test H-D FXDR 114 vs. Ducati Diavel 1260 S: Mistři sprintu
Přečtěte si také:

Srovnávací test H-D FXDR 114 vs. Ducati Diavel 1260 S: Mistři sprintu

A kdybyste jejich účinek chtěli porovnat přímo se závodním speciálem, připravte si k základní ceně o dvacet tisíc eur navíc. Ducati totiž za tento symbolický příplatek nechá během okruhového setkání majitelů Superleggery V4 v Mugellu projet třicet zájemců na jedné z MotoGP Desmosedici modelového roku 2020.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?