V kategorii cestovních endur je dnes už celkem běžnou praxí, že vedle základního modelu výrobce nabídne jeho dobrodružnější verzi, která je lépe připravena na jízdu v terénu i na dálkové expedice. Výjimkou není ani Ducati, která od roku 2016 prodává Multistradu také v provedení Enduro. To vstoupí do svojí čtvrté sezony s několika modernizovanými prvky. Hlavní novinkou je použití motoru Testastretta DVT s větším objemem, který narostl z 1 198 na 1 262 kubických centimetrů.
Dvouválec s proměnným časováním ventilů dává jezdci k dispozici 85 % točivého momentu už od 3 500 otáček, špička o síle 128 Nm se pak nachází o čtyři tisíce otáček výš. O přesné dávkování výkonu, jehož maximum má hodnotu 158 koní, se stará nový elektronický plyn, a jeho průběh lze nastavit podle aktuální jízdní situace přednastavenými jízdními režimy.
V elektronické výbavě se nově objevuje šestiosá inerciální řídící jednotka Bosch, která zásobuje informacemi kontrolu trakce, náklonové ABS, Ducati Wheelie Control a „zatáčecí“ světlomet. Při rozjezdu do kopce přijde vhod nový asistenční systém Vehicle Hold Control, o snadnější a rychlejší řazení se stará prvek zvaný Ducati Quick Shift.
Poměrně zásadní změny nastávají i v oblasti podvozku. Elektronické semi-aktivní odpružení Ducati Skyhook s pohodlnějším nastavením má proti předchozí generaci o patnáct milimetrů kratší zdvihy a vylepšenou geometrii, která má za cíl zlepšit ovladatelnost v nízkých rychlostech. Práci v terénu usnadní také nižší těžiště a vylepšená ergonomie – sedlo i řídítka jsou teď umístěné níže. Offroadové schopnosti motocyklu podporuje přední devatenáctipalcové kolo, pohyb v krajích s malou hustotou benzínových stanic pak třicetilitrová nádrž. Nejmodernější techniku ve výčtu výbavy zastupuje aplikace Ducati Multimedia System s bluetooth konektivitou.
Foto: Ducati