Luxusní SUV Bentley Bentayga dostane diesel. To není žádná velká novinka, britská značka z impéria VW potvrdila tento záměr už při představení nového modelu s přeplňovaným dvanáctiválcem. Vedle tabulkově nižší spotřeby má mít naftová Bentayga také výhodu většího dojezdu, nižší ceny a hlavně nižších daní. Ve Velké Británii bude Bentley Bentayga s dieselem po přepočtu o přibližně 800 000 korun levnější, a to bez započtení daní.
Osmiválec o objemu 4,0 l pochází od Audi. Využívá systém přeplňování s elektrickým kompresorem, který už má rychlé Audi SQ7. Pro potřeby luxusního britského SUV byl ale motor upraven a má se chovat jinak. To potvrzuje i magazín Autocar, který se mohl s prototypem Bentaygy „4.0 TDI“ svézt. O vznětovém motoru řidič údajně skoro vůbec neví a reakce na plyn jsou plynulejší a ne tak naléhavé jako v případě Audi.
Doporučujeme: Audi Q7 3.0 TDI vs. Mercedes-Benz GLS 350d — Duel mastodontů
Parametry vznětového osmiválce jsou ale dostatečně působivé. Výkon dosahuje hodnoty 320 kW (435 k) a točivý moment 900 Nm je stejný jako u benzinového dvanáctiválce. V případě dieselu je ale tato hodnota k dispozici v rozmezí 1000 až 3250 ot./min. Právě v nízkých otáčkách pomáhá motoru elektricky poháněný kompresor. Dvě výfuková turbodmychadla se přidají o trochu později.
Bentley Bentayga s dieselem se rozjede na 100 km/h za 4,8 sekundy, nejvyšší rychlost je 270 km/h. Podle Bentley je pružné zrychlení v rozmezí 40 až 120 km/h identické s dvanáctiválcem. Ten začne pocitově působit rychleji až za hranicí 160 km/h. Tabulková spotřeba vznětového Bentley by se měla vejít do 8 litrů na 100 km.
Elektronika rozhoduje o tom, které turbo bude zrovna foukat. Jedno se stará o střední pásmo otáček, druhé zase o to vyšší
Podle Bentley bylo potřeba změnit nastavení podvozku (motor je sice jen o 3 kg těžší než dvanáctiválec, ale auto má dodatečnou nádrž na AdBlue o objemu 23 litrů). Automobilka ale nepoužívá elektroniku k úpravě akustiky v kabině nebo vně auta. Podle Bentley se jedná o nejtišší diesel na světě.