Společnost Vega Innovations představila svůj supersportovní elektromobil EVX, který se tak stává úplně prvním jihoasijským automobilem tohoto typu. Srílanská značka ho oficiálně ukáže začátkem března na autosalonu v Ženevě.
Vega Innovations podrobnou specifikaci nezveřejnila, ovšem základní informace známé jsou. Vůz, který při pohledu zepředu připomíná Ferrari 458 Italia, má na každé z náprav jeden elektromotor. Vega EVX je tudíž čtyřkolkou, jejíž výkon dosahuje 600 kW (815 koní) a 760 Nm točivého momentu. To 2090 kg vážícímu supersportu postačuje k tomu, aby sprint z 0 na 100 km/h zvládl za 3,1 sekundy. Těžký akumulátor a systém pohonu vyvažují ručně vyráběné panely karoserie z karbonem vyztužených plastů.
Vega Innovations podrobnou specifikaci nezveřejnila, ovšem základní informace známé jsou. Vůz, který při pohledu zepředu připomíná Ferrari 458 Italia, má na každé z náprav jeden elektromotor. EVX je tudíž čtyřkolkou, jejíž výkon dosahuje 600 kW (815 koní) a 760 Nm točivého momentu. To 2090 kg vážícímu supersportu postačuje k tomu, aby sprint z 0 na 100 km/h zvládl za 3,1 sekundy. Těžký akumulátor a systém pohonu vyvažují ručně vyráběné panely karoserie z karbonem vyztužených plastů.
Pohonnou jednotku by energií měl zásobovat 55 kWh lithium-iontový akumulátor, s nímž model EVX na jedno nabití ujede maximálně 300 km. To není na současné standardy žádná hitparáda, nicméně Vega s představením 55 kWh varianty rovněž uvedla, že současně chystá i 130 kWh baterii, jenž by měla nabídnout dojezd okolo 750 km. Silnější akumulátor se však v nabídce objeví o něco později, zřejmě až příští rok.
Kromě elektrického supersportu chystají na Srí Lance další modely, tentokrát prý zaměřené na masovější klientelu.