Po třech letech na trhu aktualizuje japonská automobilka svůj kompaktní crossover Suzuki S-Cross. Podzimní facelift přináší nový vzhled i modernější paletu motorů.
Jestliže o mnoha faceliftech v dnešní době platí, že vizuální změny jsou sotva patrné, o Suzuki S-Cross něco takového rozhodně říct nelze. Dominantním rysem modernizovaného modelu je do šířky roztažená maska s deseti vertikálními žebry. Vnější okraje světlometů teď zasahují do předního nárazníku a nárazník samotný získal spodní mřížku ve tvaru lichoběžníku postaveného širší stranou dolů. S-Cross se tak zcela vzdal dosavadního pojetí s naznačenou „erbovní“ maskou ve stylu Audi Singleframe.
Změny na zádi jsou mnohem subtilnější. Pokud ale chcete jezdit se svým crossoverem mimo asfaltové silnice, oceníte, že Suzuki S-Cross modelového roku 2017 má světlou výšku zvětšenou z ryze silničních 165 na už docela zajímavých 180 mm.
V interiéru se změnily hlavně materiály. Palubní deska dostala měkčenou část, nové jsou materiály čalounění. Hlavní technickou novinkou je příchod přeplňovaných motorů Booster Jet, které Suzuki už montuje do modelů Baleno a Vitara S. Zájemci o S-Cross si budou moci vybírat mezi jednotkami 1.0 BoosterJet (82 kW, 170 Nm) a 1.4 BoosterJet (103 kW, 220 Nm).
Koncepce přeplňovaného tříválce o zdvihovém objemu 1,0 l je mezi automobilkami stále populárnější. Takový motor má v nabídce Ford, dostanete ho i do nejnovějšího Hyundai i30 a montuje se také do nejprodávanějšího českého auta. Jednotku 1.0 TSI koncernu Volkswagen jsme nedávno podrobili praktickému srovnání s předchozím čtyřválcem:
Škoda Octavia 1.0 TSI vs. 1.2 TSI: Černobílá záležitost?
Ale zpět k Suzuki S-Cross. Litrový BoosterJet má o devět a čtrnáctistovka dokonce o 40 procent vyšší točivý moment než dosud nabízený atmosférický motor 1,6 l. Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet akceleruje z nuly na 100 km/h za 9,5 s a rozjede se až na rovných 200 km/h. Pro zájemce o vznětový motor má Suzuki připravenou jednotku 1.6 DDiS o výkonu 88 kW a točivém momentu 320 Nm.
Všechny motorizace je možné kombinovat s pohonem všech kol 4x4 Allgrip a rovněž se samočinnou převodovkou. V případě litru si musíte vybrat, jestli chcete čtyřkolku, nebo automat; 1.4 BoosterJet a 1.6 DDiS umožňují obojí. Ceny všech verzí najdete v tabulce:
Motor | Převodovka | Pohon | Comfort | Premium | Elegance |
---|---|---|---|---|---|
1.0 BoosterJet 82 kW | 5MT | 4x2 | 409 900 Kč | 436 900 Kč | - |
1.0 BoosterJet 82 kW | 6AT | 4x2 | - | 479 900 Kč | - |
1.0 BoosterJet 82 kW | 5MT | 4x4 | - | 479 900 Kč | - |
1.4 BoosterJet 103 kW | 6MT | 4x2 | - | 469 900 Kč | 512 900 Kč |
1.4 BoosterJet 103 kW | 6MT | 4x4 | - | 512 900 Kč | 556 900 Kč |
1.4 BoosterJet 103 kW | 6AT | 4x4 | - | 556 900 Kč | 627 900 Kč |
1.6 DDiS 88 kW | 6MT | 4x2 | - | 545 900 Kč | - |
1.6 DDiS 88 kW | 6MT | 4x4 | - | 589 900 Kč | - |
1.6 DDiS 88 kW | 6TCSS | 4x4 | - | - | 681 900 Kč |
Za prvních osm měsíců roku 2016 se na českém trhu prodalo jen 26 kusů Suzuki S-Cross. Daleko úspěšnější je příbuzné SUV Vitara s 1077 registracemi.