Další fatální nehoda Tesly v USA ukazuje, že „Autopilot“ opravdu nefunguje

09.08.2018
7 nových názorů
Autor: Redakce
  • Tesla jedoucí v režimu Autopilot měla další smrtelnou nehodu

  • Majitelé si nechtějí připustit, že systém samořízení Tesly není dokonalý

  • Vyšetřování ukázalo, že řidič vůbec nereagoval na výzvy převzít řízení

Počet vážných nebo dokonce smrtelných nehod automobilů Tesla, jejichž posádka používá podpůrný systém řízení nazývaný trochu nešťastně „Autopilot“, narůstá. Nedávno se stala jedna velmi vážná nehoda Tesly Model X v Kalifornii, kdy elektrické SUV řízené Autopilotem v rychlosti 71 mil za hodinu (114 km/h) narazilo do betonové zábrany rozdělující dva dálniční pruhy, aniž by projevilo snahu brzdit. Řidič vůbec do řízení nezasáhl.

Doporučujeme: Smrtelné nehody Tesly připomněly, že její „Autopilot“ vážně není autopilot

Nehodu popisuje například organizace IIHS, podle které řidič téměř 19 minut před nehodou nechal řídit systém částečně samočinného řízení a několikrát nereagoval na výzvu řízení převzít. Systém vyslal dvě obrazová a jedno akustické varování a výzvy pro převzetí řízení. V posledních šesti sekundách před nehodou vůbec neměl řidič ruce na volantu, takže je otázka, co vlastně dělal.

Ukázalo se, že Tesla následovala jiné auto po dálnici v druhém pruhu zleva rychlostí asi 105 km/h osm sekund před nárazem. Adaptivní systém byl nastaven na rychlost 75 mil v zóně s omezením na 65 mil za hodinu. Sedm sekund před nehodou začala Tesla zatáčet doleva na pás rozdělující hlavní pruh a sjezd z dálnice. Čtyři sekundy před nárazem už Tesla nenásledovala auto vpředu. Tři sekundy před nárazem začala Tesla akcelerovat z 62 na 71 mil za hodinu a pak narazila čelně do betonové zídky rozdělující hlavní jízdní pruh a sjezd z dálnice. Vůz začal hořet a řidič utrpěl zranění neslučitelná se životem.

Doporučujeme: Co udělá Škoda Octavia nebo Kodiaq, když pustíte volant? Kontrolovaně zastaví

Celý průběh nehody, respektive co jí přecházelo, popisuje ve své zprávě organizace NTSB, která se zabývá vyšetřováním nehod v dopravě. Zajímavé je, že NTSB důkladně vyšetřuje především nehody prostředků hromadné dopravy, nikoli bouračky osobních aut. Ohledně podpůrných systémů řízení ale platí výjimka.

Následující video ukazuje, že na podobné situace je „autopilot“ Tesly nesmírně citlivý. Jen připomeneme, že automobilka byla nucena po několika nehodách upravit systém tak, aby vyzýval řidiče k držení volantu. Přesto se někteří nebojí používat pomůcky, které elektronický mozek auto obejdou.

Asdf (neregistrovaný)
Za ten manipulativní nadpis Ti Dalibore žáku vzkazuju: tento web se ocitá na seznamu blick site.
Tomas (neregistrovaný)
AHA TAKŽE DVĚ AUTONEHODY TESLY = NEFUNGUJÍ TAKŽE KDYŽ SPADNE LETADLO = NEFUNGUJÍ Řekl bych, že co tu nefunguje na tomto webu, je žurnalistika.
Michal M (neregistrovaný)
Jedná se o několik měsíců starou zprávu. To tam nemáte nic lepšího, než vytahovat kostlivce ze skříně. Používat autopilot v dnešní době je spíše nesmysl. I přesto, že jsou určitě úseky, kde funguje, tak současná infrastruktura a přístup lidí - řidičů je aktuálně nedostačující.
Tomáš (neregistrovaný)
Když ku*va někdo nechce řídit, tak ať si najme řidiče, vezme taxi/bus/vlak atd. a nedělá takovéto pi*oviny. Naštěstí si to odnes on sám, ale příště už to tak být nemusí...
  • Našli jste v článku chybu?