Martin (neregistrovaný)
Souhlasím s Vámi. Jinak když by byla nutná volba tak vodík. Elektřinu do auta nikdy. Ale věřím že dojezdim na klasiku. I proto jsem obnovil vozový park. Měl jsem možnost vyzkoušet většinu elektoaut a nic mě nezaujalo. Mám rád auta s pořádným motorem.
Radek (neregistrovaný)
Vodík vyrobíte s tak nízkou účinností srovnatelnou s pohonem na klasické spalovací motory, neboť elektrolízou ztratíte polovinu energie a druhou půlku ztratíte v palivovém článku auta. Valný smysl to nemá, protože distribuce vodíku pro osobní přepravu je další nákladnou položkou, abyste nekňučeli a měli vodíkovou stanici na každém rohu. Každý prd máte na baterie, ale v autě je nechcete a jediným důvodem je zvyk a tedy vaše lenost.
Štefan (neregistrovaný)
Kdyby politici podpořili alternativu jako je vodík, tak by mohli být studie a projekty, které by podpořili vývoj k efektivnější produkci vodíku a pohon. Toyota je velmi štědrá, že jejich patent je zcela zadarmo, dává tím prostor pro další nápady.
Peter (neregistrovaný)
tie vyssie emisie ste zobrali kde? Budete sa odvolavat na neekologicke baterky? Pozrite sa aka je momentalna (nie pred 5 rokmi) uhlikova stopa vyroby baterii. Uz po par desiatkach tisic km je ekologia v prospech elektromobilov. Jedine, kde to nie su desiatky, ale stovky tisic km je Polsko
Milan Smrž (neregistrovaný)
Pakliže bude vodík ze zemního plynu ztrácí smysl kvůli emisím skleníkových plynů, pakliže bude vyroben obnovitelnou elektřinou elektrolýzou z vody a použit v palivovém článku bude celková účinnost mezi 20-25% v porovnání s energií elektřiny. Pakliže se použije elektřina přímo bude její celková účinnost 80-85%. Takže vodík je mrhání energií.
Peter (neregistrovaný)
to ze si to budete stale dokola opakovat, neznamena, ze sa to stane pravdou. Spalovacie motory po 100 rokoch vyvoja uz takmer neni kam posunut. Elektromobily a baterky este len zacinaju a potencialu na vylepsovanie je este stale vela. A uz teraz su ekonomickejsou a ekologickejsou variantou. Za 20 rokov sa za tento nazor, ktory ste mali v 2021 budete hanbit
JF (neregistrovaný)
Elektroautum vcelku fandim, ale taky si uvedomuju jejich limity. Pro typickou jizdu par km denne jsou OK, ale pokud s tim mam jet 600km na dovolenou a z 6hodin se mi cesta protahne diky "tankovani" o vic nez 2 hodiny, tak to je nepouzitelne. Bohuzel mam onu zkusenost z letosniho leta. Proklamace, ze na 80% je nabito za 20 minut bohuzel nevyuzijete, diky slabe siti dobijecich stanic je treba natankovat do plna a posledni procenta lezou strasne pomalu. A to se clovek jeste boji, aby na te dalnici u te stanice nebo plno a necekal jsem hodinu nez na me vubec dojde rada... Z tohohle pohledu se mi vodik jevi jako privetivejsi varianta. Pro nakladak, autobusy a delsi trasy jezdici osobni auta urcite.
David (neregistrovaný)
Vodik nema proti elektromobilite sanci. Spotreba auta je cca 1 kg vodiku na 100km. Na vyrobu 1 kg vodiku a jeho kompresi do nadrze auta potrebujete min. 60 kWh. Elektroauto spotrebuje do 20 kWh/100km. Jeden z vice duvodu proc automobilky od vodiku davno odstoupili.
Martin (neregistrovaný)
Ano ale zase tu nebere v potaz výrobu, kvalitu a výdrž baterií každopádně. Další věc lithium je na planetě jen v určitém množství tak proč s ním teď plítvat na tyto baterie. Elektroautomobil se měl začít vyrábět až zdokonalí baterie, momentálně baterie nejsou na tak dobré úrovni jak by měli být.