Názory k článku Dali byste před elektromobilem raději přednost vodíku? Tento sen je dnes údajně u konce
Radim Tesař
(neregistrovaný)
9. 12. 2021 7:04
EU vládne banda zelených ekosilenců bez potřebných znalostí fyzikálních zákonů. Odstoupení z tohoto společenství je jedinou záchranou prosperity,rozvoje tak i sociálních jistot.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Martin
(neregistrovaný)
9. 12. 2021 18:31
Souhlasím s Vámi. Jinak když by byla nutná volba tak vodík. Elektřinu do auta nikdy. Ale věřím že dojezdim na klasiku. I proto jsem obnovil vozový park. Měl jsem možnost vyzkoušet většinu elektoaut a nic mě nezaujalo. Mám rád auta s pořádným motorem.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Radek
(neregistrovaný)
22. 12. 2021 17:56
Vodík vyrobíte s tak nízkou účinností srovnatelnou s pohonem na klasické spalovací motory, neboť elektrolízou ztratíte polovinu energie a druhou půlku ztratíte v palivovém článku auta. Valný smysl to nemá, protože distribuce vodíku pro osobní přepravu je další nákladnou položkou, abyste nekňučeli a měli vodíkovou stanici na každém rohu. Každý prd máte na baterie, ale v autě je nechcete a jediným důvodem je zvyk a tedy vaše lenost.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Lvy
(neregistrovaný)
9. 12. 2021 9:40
Pokud bych neřešil extrémní náklady, nemožnost kdekoli natankovat a současně bych byl pro vyšší emise, pak proč ne. Takto však jako mírně ekologický naladěný člověk volím čistý diesel.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Štefan
(neregistrovaný)
9. 12. 2021 10:16
Kdyby politici podpořili alternativu jako je vodík, tak by mohli být studie a projekty, které by podpořili vývoj k efektivnější produkci vodíku a pohon. Toyota je velmi štědrá, že jejich patent je zcela zadarmo, dává tím prostor pro další nápady.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Peter
(neregistrovaný)
9. 12. 2021 19:51
tie vyssie emisie ste zobrali kde? Budete sa odvolavat na neekologicke baterky? Pozrite sa aka je momentalna (nie pred 5 rokmi) uhlikova stopa vyroby baterii. Uz po par desiatkach tisic km je ekologia v prospech elektromobilov. Jedine, kde to nie su desiatky, ale stovky tisic km je Polsko
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Zkalda
(neregistrovaný)
9. 12. 2021 22:53
Tohle je největší kravina, jakou jsem četl. Nevidíte si ani na špičku nosu.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Milan Smrž
(neregistrovaný)
9. 12. 2021 14:58
Pakliže bude vodík ze zemního plynu ztrácí smysl kvůli emisím skleníkových plynů, pakliže bude vyroben obnovitelnou elektřinou elektrolýzou z vody a použit v palivovém článku bude celková účinnost mezi 20-25% v porovnání s energií elektřiny. Pakliže se použije elektřina přímo bude její celková účinnost 80-85%. Takže vodík je mrhání energií.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Peter
(neregistrovaný)
9. 12. 2021 19:45
presne tak
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Petr
(neregistrovaný)
9. 12. 2021 19:12
Není nad benzín či naftu ❗❗
Spalovací motory jsou již na takové úrovni, že v konečném důsledku jsou ekologičtější, než z hysterie vnucovaná auta na baterky.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Peter
(neregistrovaný)
9. 12. 2021 19:57
to ze si to budete stale dokola opakovat, neznamena, ze sa to stane pravdou.
Spalovacie motory po 100 rokoch vyvoja uz takmer neni kam posunut. Elektromobily a baterky este len zacinaju a potencialu na vylepsovanie je este stale vela. A uz teraz su ekonomickejsou a ekologickejsou variantou. Za 20 rokov sa za tento nazor, ktory ste mali v 2021 budete hanbit
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Zkalda
(neregistrovaný)
9. 12. 2021 22:57
To je sice možné, ale momentálně je to nejhorší řešení, z těch špatných.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
JF
(neregistrovaný)
10. 12. 2021 8:57
Elektroautum vcelku fandim, ale taky si uvedomuju jejich limity. Pro typickou jizdu par km denne jsou OK, ale pokud s tim mam jet 600km na dovolenou a z 6hodin se mi cesta protahne diky "tankovani" o vic nez 2 hodiny, tak to je nepouzitelne. Bohuzel mam onu zkusenost z letosniho leta. Proklamace, ze na 80% je nabito za 20 minut bohuzel nevyuzijete, diky slabe siti dobijecich stanic je treba natankovat do plna a posledni procenta lezou strasne pomalu. A to se clovek jeste boji, aby na te dalnici u te stanice nebo plno a necekal jsem hodinu nez na me vubec dojde rada...
Z tohohle pohledu se mi vodik jevi jako privetivejsi varianta. Pro nakladak, autobusy a delsi trasy jezdici osobni auta urcite.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
David
(neregistrovaný)
11. 12. 2021 13:19
Vodik nema proti elektromobilite sanci. Spotreba auta je cca 1 kg vodiku na 100km. Na vyrobu 1 kg vodiku a jeho kompresi do nadrze auta potrebujete min. 60 kWh. Elektroauto spotrebuje do 20 kWh/100km. Jeden z vice duvodu proc automobilky od vodiku davno odstoupili.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Martin
(neregistrovaný)
13. 12. 2021 11:51
Ano ale zase tu nebere v potaz výrobu, kvalitu a výdrž baterií každopádně. Další věc lithium je na planetě jen v určitém množství tak proč s ním teď plítvat na tyto baterie. Elektroautomobil se měl začít vyrábět až zdokonalí baterie, momentálně baterie nejsou na tak dobré úrovni jak by měli být.
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat