Crash testy opět zpřísní. Euro NCAP chce zkoumat střet s SUV i záchranné systémy

20.05.2020
přidejte názor
Autor: Euro NCAP
  • Euro NCAP bude nově při svých crash testech využívat pohyblivou bariéru

  • Chce se zaměřit i na srážky menších aut s velkými SUV, která jsou stále rozšířenější

  • Laboratoře také ohodnotí asistenční a bezpečnostní systémy 

Celých 23 let posílaly evropské laboratoře Euro NCAP rozjetá auta proti zdi. To se ale nyní změní. Nově má totiž během crash testů dojít ke střetům dvou aut, což je scénář bližší reálným nehodám na silnicích. Odborníci budou dokonce zkoumat střet malých vozidel s velkými, čímž chtějí dosáhnout bezpečnějších kolizí, ve kterých budou figurovat auta ze stále oblíbenější kategorie SUV.

Crash testy budou ve srovnání s dosavadním hodnocením přísnější. Nově se například bude zkoumat, zda není při střetu dvou aut jedno vozidlo příliš nepoddajné a nepřenáší tím riziko na druhé. V takovém případě by dostalo nižší bodové hodnocení.

Netradiční crash testy: Švýcaři rozbíjejí stará auta, naložené dodávky nebo karavany
Přečtěte si také:

Netradiční crash testy: Švýcaři rozbíjejí stará auta, naložené dodávky nebo karavany

„SUV a další velká auta historicky poskytují své posádce velmi dobrou ochranu. Při střetu s menším vozem to ale může být problém. V novém porovnávacím testu budeme proto hodnotit i to, jak je auto tuhé. Tím narovnáme celou situaci,“ řekl Matthew Avery, člen představenstva Euro NCAP.

Euro NCAP bude testovat také boční airbagy. Zaměří se dokonce i na středové, jenž se zatím ve vozech příliš neobjevují. Jako první s nimi přijela nová generace Hondy Jazz, brzy by se ale mohly rozšířit i do dalších modelů.

Při nehodách hrozí ženám těžší zranění než mužům. Crash testy na ně nemyslí
Přečtěte si také:

Při nehodách hrozí ženám těžší zranění než mužům. Crash testy na ně nemyslí

Laboratoře budou přísnější i na systémy autonomního brzdění a prověřovat se nově budou také funkce, které varují řidiče před únavou. „Věříme, že kontrola bdělosti řidiče je dalším důležitým prvkem mezi bezpečnostními systémy,“ řekl Avery.

Podle něj Euro NCAP bude hodnotit i funkce vozu po nehodě. Jde hlavně o systém e-call, u nějž se bude zjišťovat, jak přesné informace je schopen předat záchranným složkám. Vozy dostanou body i za to, jak lehké pro posádku bude se z nich po nehodě dostat. Výsledky prvních testů zveřejní Euro NCAP už v létě.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?