V posledních letech se politické špičky předhánějí v nápadech, kdo dříve zakáže auta se spalovacími motory. Podobné nápady jsme už slyšeli z Německa, Velké Británie, Francie a také s Číny. Nyní se přidává i Kalifornie, jejíž guvernér Jerry Brown se dotázal šéfa úřadu pro čistotu ovzduší (CARB), proč Čína něco takového mít může a oni v Kalifornii ne.
Jerry Brown se také domnívá, že zákaz aut se spalovacími motory v Kalifornii konečně zastaví globální změny klimatu a globální oteplování. Tuto domněnku je snad lepší nekomentovat.
Doporučujeme: Jak by vypadal pražský Den bez aut, kdyby auta opravdu nebyla
Kalifornie má nejpřísnější regulace emisí a je to jeden ze států, kde musíte prodávat plug-in hybridy a elektromobily, aby vám vůbec bylo dovoleno prodávat konvenční auta. To je třeba důvod, proč General Motors prodává v Kalifornii pod cenou svůj elektromobil Chevrolet Bolt. Sice na každém kuse prodělává několik tisíc dolarů, ale vrátí se mu to na tom, že může prodávat jiná auta. Osobních vozů se v Kalifornii ročně prodá okolo dvou milionů, jak připomíná Bloomberg.
Organizace zastupující zájmy automobilek tvrdí, že zákazníci přejdou na elektromobily a plug-in hybridy sami ve chvíli, kdy si je budou moc dovolit. Této dostupnosti poslední dobou ale pomáhají velmi štědré dotace, bez nichž by byla většina elektromobilů na trhu absolutně neprodejná. Pevné datum zákazu nebylo stanoveno, ale úřad CARB (California Air Resources Board) se domnívá, že případný „zákaz“ aut se spalovacími motory by mohl přijít v letech 2030 až 2040.