Názor k článku Český trh v květnu 2018: Diesely „nikdo“ nechce, alternativní pohony ale také ne od Pavel - Vývoj aut jde z hlediska českého uživatale těžce...

Pavel (neregistrovaný)
Vývoj aut jde z hlediska českého uživatale těžce do kopru. Normální člověk nemá na to, aby si kupoval každých 5 let nové, ať již předražené škodovky či něco jiného jen o málo levnějšího. Ojetina se stává průšvihem pro vysoké náklady na opravy. Pro typického českého Jardu či Vencu Oktávka TDI s adBlue z nějaké flotily bude představovat velkou investici do výfuku (PDF filtr, čidla) popřípadě do DSG převodovky. Ojetý benzín s turbem na tom může být ještě hůře (rozvody, turbo, PDF bude mít taky). SIce odborníci píší, jak mají tříhrnce od Fordu již najeto dosti kilometrů bez problémů, stejně tak motory TSI, ale zároveň se jistí bláboly o zkrácených intervalech výměny oleje. Pokud firemní řidič využívá velký výkon malého tříhrnce permanentně, čž dělá většina, pak lituji toho, kdo si takové auto potom koupí. Paradoxně se pak stane ojetina s klasickou atmosférou s nepřímým vstřikováním benzínu jako je Fiat Tipo, Renault Megane, Hyunday/Kia a Toyoty nejrozumnější volbou. Doufejme, že ještě nějaký čas vydrží ve výrobě.