Ceny mladších ojetin spadly. Sehnat čtyřletou Octavii do 200 tisíc není problém

24.03.2020
12 nových názorů
Autor: MF
  • Podle statistik společnosti Cebia klesly ceny čtyřletých ojetin o téměř pět procent

  • Nejvíce padaly v nižší střední třídě, auta totiž dlouho čekala na svého kupce

  • Například Škodu Octavia s motorem 1.6 TDI pohodlně koupíte za méně než 200 tisíc korun

Ceny ojetin klesají. Podle společnosti Cebia, která zkoumala vývoj u čtyřletých bazarových vozů, klesla jen v loňském roce jejich cena v průměru o 4,6 procenta. Nejvíc to bylo u vozů střední a nižší střední třídy. Tam vyšel pokles cen dokonce o 8,1 procenta. Nejméně klesaly ceny u větších modelů z vyšší střední třídy a u luxusních aut.

Proč ceny začaly padat? Podle analýzy Cebie je to tím, že na trhu s ojetinami přibyla auta. Ta se pak logicky i déle prodávala. Průměrně strávil ojetý vůz v inzerátu nebo na ploše bazaru celých 85 dní. Méně se ovšem v prodeji ohřála auta kategorie SUV. Zájem o ně se v posledních čtyřech letech víc než zdvojnásobil. Aktuálně tak mají 37procentní podíl ze všech prodaných ojetin. To je mimochodem ještě víc než u nových aut, kde mají 35 procent.

Diablo, Viper nebo Avantime? I v českých autobazarech najdete exotické ojetiny
Přečtěte si také:

Diablo, Viper nebo Avantime? I v českých autobazarech najdete exotické ojetiny

Zatímco zájem o SUV roste, v kategorie rodinných MPV naopak zájem ubývá. Spolu s ním ale klesá i počet nabízených aut a tak se jejich cena zvyšuje. V této třídě to bylo o 3,55 procenta oproti předchozímu roku. MPV zabraly jen 10 procent trhu. Podle Cebie zatím není možné odhadnout, jak na tom budou ojetiny letos. Pandemie koronaviru totiž zcela změnila situaci. Na vývoj cen bazarových aut ale bude mít zřejmě vliv jejich nižší dovoz ze zahraničí, ale třeba i míra nezaměstnanosti.

Octavia je levná, ale jen s dieselem

Z analýzy Cebie vyplývá, že se do bazaru vyplatí vyrazit za čtyři roky starými vozy nižší nebo nižší střední třídy. Český bestseller Škodu Octavia už v ročníku 2016 pohodlně pořídíte do 200 tisíc korun. Prakticky vždy bude vybavena úsporným, ale výkonově slabým motorem 1.6 TDI (66 kW), občas se objeví i jeho 81kW verze. Jde také o auta s vysokým nájezdem přesahujícím 150 a někdy až 200 tisíc km.

Objevili jsme ale i Octavii 1.2 TSI (81 kW) s nájezdem 149 tisíc kilometrů za 218 999 korun. Zajímavá byla i Octavia Combi 2.0 TDI o výkonu 110 kW (144 tisíc najetých kilometrů) s vysokou výbavou včetně navigace za 248 tisíc korun. V ceně do 300 tisíc se už objevují modely s malým nájezdem, například model s motorem 1.0 TSI (85 kW) s 61 tisíc kilometrů vyjde na 270 tisíc korun.

Tady jsou příklady, jaké ojetiny můžete dostat v případě Octavie podle rozpočtu:

Škoda Octavia 2016 200 000 Kč 250 000 Kč 300 000 Kč 350 000 Kč
Obyvklý motor 1.6 TDI (66 kW) 1.6 TDI (81 kW) 1.6 TDI (81 kW) 2.0 TDI (110 kW)
Nájezd 114 - 242 000 km 85 - 190 000 km 30 - 160 000 km 20 - 150 000 km

Ojetý Volkswagen Golf je dražší. Kusy s menším nájezdem u něj najdete od 300 tisíc korun výš. Zase jde ale o lépe vybavené modely, které jsou občas obdařené silnějším dvoulitrovým dieselem, popřípadě automatem DSG. Zajímavý byl například Golf Variant ve verzi Highline 2.0 TDI (110 kW) s nájezdem 58 tisíc kilometrů za 327 tisíc korun. U golfů je také širší nabídka kusů na CNG (nad 350 tisíc korun) a našli jsme už i elektrický e-Golf. S nájezdem 51 tisíc kilometrů se prodává za 380 tisíc korun.

Zkuste Hyundai nebo Ford

Mimo koncern je zajímavý čtyřletý Hyundai i30 s cenami od 150 do 270 tisíc korun. Model se prodává nejčastěji ve verzi Trikolor a motorem 1.6 CRDi. Lze narazit i na kusy s velmi malým nájezdem, třeba vůz s 47 tisíci kilometry a dieselem pod kapotou stojí 230 tisíc korun. U sesterské Kie je nabídka podobná, jen dosahuje vyšší ceny (až k 350 tisícům). Častěji se objevuje motor 1.4 CRDi. Kombi s jeho 100kW verzí jsme našli ve výbavě Komfort s nájezdem 77 tisíc kilometrů za 269 900 korun.

Galerie: Připomeňte si, jaké ojetiny se v listopadu 1989 objevovaly v dobových inzerátech
Přečtěte si také:

Galerie: Připomeňte si, jaké ojetiny se v listopadu 1989 objevovaly v dobových inzerátech

Za nízkou cenu má i Ford Focus. Řada čtyřletých modelů se pohybuje kolem hranice 200 tisíc korun a najdou se i kusy s malým nájezdem. To je případ Focusu 1.5 TDCi (88 kW) s 87 tisíci kilometrů za 199 900 korun. Podobně zaplatíte i za Opel Astra 1.6 CDTi (81 kW) ve výbavě Enjoy s 95 tisíci kilometry.

A jak je to u luxusních aut. Na slušné Audi A4 nejčastěji s motorem 2.0 TDI potřebujete méně než 400 tisíc korun. Za tu částku pořídíte i BMW 320d xDrive s top výbavou, tady jde ale spíš o výjimku, ceny „trojky“ stoupají obvykle k půl milionu. S takovou částkou je potřeba počítat i u Mercedesu třídy C. Volvo V60 pak koupíte i za 300 tisíc, tady jsou ale modely hlavně s velkými nájezdy, jinak potřebujete také půl milionu.

JC (neregistrovaný)
To fakt pěkná blbost, bych chtěl vidět Octavií 2016 1.6 tdi, za 200 tis. to jedině dovezené a pořádně stočené, jinak 2016 určitě nemá 66 kW.
Pavel (neregistrovaný)
Bože, anonymita z Vás dělá hrdiny! Dejte si třeba na Sautu do vyhledávače parametry a uvidíte jak to je. A nezapomeňte, že i 4 Leté auto toho může mít dost za sebou...
ttt (neregistrovaný)
Pánové, plácáte tady páté přes deváte a stejně jsou tyhle debaty na h..... Ať si každý koupí, co chce ne? Dejte si raději 2 decky vína a běžte se projít.
T (neregistrovaný)
To by mě zajímalo, jak si někdo může dovolit napsat takové sračky na net. Článek absolutně o hovnu
Jan (neregistrovaný)
Primárně u Octavie 3. generace je pokles cen způsoben doběhem prvních 4 letých "operáků" a jelikož za sebou máme období velké hojnosti, kdy se Octavie 1.6 TDI fasovali jako na běžícím páse s trochou nadsázky i pro vratné, ceny ojetin půjdou ještě níž, protože trh s ojetinami jimi bude jednoduše přehlcen.
Moik (neregistrovaný)
Já prodával (tehdy čtyřletou) Octavii 1.6TDI 77kW 2015 (v tomto roce začaly 81kW) Elegance+, dobře vybavenou, xenony, kessy atd..kupovanou v ČR, najeto 110kkm se servisem u prodejce. Prodejce s ní začal na 299tis Kč. Nakonec se prodala po 3 měsících za 235tis. Byl to teda liftback.
Jiří (neregistrovaný)
Březen 2016 81kw měl sem jí jako služebák tak nevím kdo by měl naštudovat
Míra (neregistrovaný)
Pokud vím tak Octavie r.v.2016 mají motor 1.6 tdi 77kw tak si to naštuduj a nepiš takový bludy.
Martin (neregistrovaný)
Nekoupil bych 4 letou ovci ani za 100 tisíc. Mám 1. generaci 1,9 TDI 81 kw ve špičkovým stavu už 5 let a ani mě nehne ji měnit. Díly mám za hubičku, kámoš ji má každou chvíli v dílně, takže je jak nová. Měnim i plechy, je bez koroze, voskem vystříkané dutiny. Čistim EGR, emise nádhera. A stojí to celé pár kaček. Spotřeba město 5,5, kombinovaná 3,8. Když jsem jezdil s Audi A4, bál jsem se to někde nechat, tohle je mi fuk. Když to někdo škrábne je to jedno, jen si zničí auto sobě.:-) Co slyšim kámoše a lidi okolo, co peněz je stojí auta, jen blbý brzdy, výměna oleje v automatické převodovce, nebo povinný ručení, tak se směju.:-D Každý auto potřebuje údržbu, úplně každý. A ono je rozdíl mít údržbu v rámci stovek a tisíců, než deseti a statisíců. Jo a žárovku si vyměnim do 5 minut sám, nepotřebuju servis a odtahovku.:-D A z ušetřenejch penez zvažuju koupit něco jen na machrování, nějakou zadokolku do garáže, jen na výlety. To určitě nějaká, oktávka 4 roky stará... beztak je stočená a vespod rezavá.:-D
  • Našli jste v článku chybu?