Odpověď na názor
Odpovídáte na názor k článku Co byste měli vědět o motoru 1.0 TSI, než začnete nadávat na litrovou Octavii. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.
Martin
(neregistrovaný)
4. 1. 2022 21:08
:-) tohle vlákno je velice pěkné, proto přihodím svou trošku.
V rodině máme jednu z prvních 1.2 HTP, ještě v té slabší verzi s 2 ventily na válec. Auto nejdřív jezdil táta, pak sestra a nyní ho mám já, po tom, co jsem se rozhodl dál neopravovat můj Peugeot 407 2.0 HDI s ohledem na jeho celkový stav a zůstatkovou hodnotu (jinak do 350 tis. km bez zásadních investic). V ten moment musela Fábka nastoupit na místo hlavního vozidla, což pro ni znamenalo návrat z automobilového důchodu zpět na rušné silnice a dálnice. Od té chvíle jsme přelezli 300 tis km, a i když má jen 54 koní, na naše silnice a dálnice to stačí bohatě a jak v předchozím příspěvku bylo uvedeno, většinou je to v řidičích.
Aby ale nevznikl chybný dojem, můj táta žádnou údržbu nedělal, řetěz je původním, možná i řemen a vodní pumpa. Posilovač brzd z výroby nefungoval nic moc, tak jsem ho až letos nechal vyměnit za starší za 700,- Kč. Když nějakej koumal poškodil zámek u řidiče, roky se odemykalo jen od spolujezdce, dostat tak tašku do kufru znamenalo rozcvičku kolem auta tam a zpět :-D Kdo si ale myslí, že se vyrábí auta bez chyb ať už dnes nebo v minulost, je na omylu. Dřív bylo komponent míň a bylo vyšší PPM a dnes je to na opak. Komponent je vyšší s nižším PPM (zjednodušeně poměr chybných dílů v objemu produkce). O tom na co Fabie jezdila pak ani nemluvě, základem byl E85 70:30 s benzínem (auto dostalo přestavbu), pak s přitvrzením na STK to po mnoha letech muselo ven, tak šlo auto do LPG a na ten jezdí dodnes a musím říct, že poměrně obstojně.
Kdo u tohoto auta hledá mimořádný výkon, je při nejmenším optimista, kdo ho hledá u 2 tis. ot/min, tak to už je pořádný naiva. Silnějším autům se dá vyrovnat, ale za cenu vyšších otáček (myšleno 2,5-4 tis.). Převodovka je krátká, což k motoru pasuje, škoda jen, že na dálnici pak při tachometrových 150 km/h točí 4.500 ot/min, což s ohledem na vzdálenost omezovače a důvěru v oleje dlouhodobě nepřekračuju (předjíždět na hranici červeného např. AUDI Q8 při 180 km/h je fakt úlet a super zážitek). Spotřeba v tomto režimu je pro zajímavost 8,5 l/100 LPG. Ono celkově stačí kouknout, kolik tříválců na silnicích jezdí a myslím, že tahle koncepce je jednoznačně úspěšná a odzkoušená.
I toto jsou důvody, proč o nové 1.0 TSI FABIA/RAPID uvažuji i s přestavbou na LPG (popř. na CNG z výroby, třeba u nové SCALA nebo SEATu). Vždy ale ale najdou vrtalové a vrtáci. Vrtalové jen nevěří technologiím a obecně změnám, popř. můžeme říct, že některé technologie se již dříve objevili jinde, i když celkově ta auta za moc nemusela stát, takže pokrok na jedné straně byl bez efektu kvůli chybám jinde. Já v dnešní auta mám celkově důvěru a nežiju v iluzi, že hýčkat si starou Felicii nebo Fabii nebo cokoliv má význam. Pravdou je, že po nějaké době se auto v zásadě rozsype, kdy začnou končit životnosti hlavním součástem, těch je dnes čím dál víc, takže kdo se auta včas nezbaví, při vyšším stáří a km nakonec i u spolehlivého auta zapláče. Já měl a mám svoje plechové miláčky rád a těžko se mi s nimi loučí, ale taky nemám peněz na rozhazování a v současných možnostech mi 1.0 TSI přijde jako dobrá volba, koupit do 50 tis. nájezdu a prodat ideálně při 150-180 tis km. Na nájezdy kolem 500 tis. km je potřeba jiné auto a bez údržby to stejně nepůjde, tak držím palce všem, aby na ně nevyšlo to páteční auto a vždy dobře dojeli, protože ať už HTP nebo TSI, ty motory to zvládnou, ale nějaký spěchal se může snadno stát daleko palčivějším problémem.
Zdraví Martin
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM