Názor k článku Co byste měli vědět o motoru 1.0 TSI, než začnete nadávat na litrovou Octavii od Martin - :-) tohle vlákno je velice pěkné, proto přihodím...

Martin (neregistrovaný)
:-) tohle vlákno je velice pěkné, proto přihodím svou trošku. V rodině máme jednu z prvních 1.2 HTP, ještě v té slabší verzi s 2 ventily na válec. Auto nejdřív jezdil táta, pak sestra a nyní ho mám já, po tom, co jsem se rozhodl dál neopravovat můj Peugeot 407 2.0 HDI s ohledem na jeho celkový stav a zůstatkovou hodnotu (jinak do 350 tis. km bez zásadních investic). V ten moment musela Fábka nastoupit na místo hlavního vozidla, což pro ni znamenalo návrat z automobilového důchodu zpět na rušné silnice a dálnice. Od té chvíle jsme přelezli 300 tis km, a i když má jen 54 koní, na naše silnice a dálnice to stačí bohatě a jak v předchozím příspěvku bylo uvedeno, většinou je to v řidičích. Aby ale nevznikl chybný dojem, můj táta žádnou údržbu nedělal, řetěz je původním, možná i řemen a vodní pumpa. Posilovač brzd z výroby nefungoval nic moc, tak jsem ho až letos nechal vyměnit za starší za 700,- Kč. Když nějakej koumal poškodil zámek u řidiče, roky se odemykalo jen od spolujezdce, dostat tak tašku do kufru znamenalo rozcvičku kolem auta tam a zpět :-D Kdo si ale myslí, že se vyrábí auta bez chyb ať už dnes nebo v minulost, je na omylu. Dřív bylo komponent míň a bylo vyšší PPM a dnes je to na opak. Komponent je vyšší s nižším PPM (zjednodušeně poměr chybných dílů v objemu produkce). O tom na co Fabie jezdila pak ani nemluvě, základem byl E85 70:30 s benzínem (auto dostalo přestavbu), pak s přitvrzením na STK to po mnoha letech muselo ven, tak šlo auto do LPG a na ten jezdí dodnes a musím říct, že poměrně obstojně. Kdo u tohoto auta hledá mimořádný výkon, je při nejmenším optimista, kdo ho hledá u 2 tis. ot/min, tak to už je pořádný naiva. Silnějším autům se dá vyrovnat, ale za cenu vyšších otáček (myšleno 2,5-4 tis.). Převodovka je krátká, což k motoru pasuje, škoda jen, že na dálnici pak při tachometrových 150 km/h točí 4.500 ot/min, což s ohledem na vzdálenost omezovače a důvěru v oleje dlouhodobě nepřekračuju (předjíždět na hranici červeného např. AUDI Q8 při 180 km/h je fakt úlet a super zážitek). Spotřeba v tomto režimu je pro zajímavost 8,5 l/100 LPG. Ono celkově stačí kouknout, kolik tříválců na silnicích jezdí a myslím, že tahle koncepce je jednoznačně úspěšná a odzkoušená. I toto jsou důvody, proč o nové 1.0 TSI FABIA/RAPID uvažuji i s přestavbou na LPG (popř. na CNG z výroby, třeba u nové SCALA nebo SEATu). Vždy ale ale najdou vrtalové a vrtáci. Vrtalové jen nevěří technologiím a obecně změnám, popř. můžeme říct, že některé technologie se již dříve objevili jinde, i když celkově ta auta za moc nemusela stát, takže pokrok na jedné straně byl bez efektu kvůli chybám jinde. Já v dnešní auta mám celkově důvěru a nežiju v iluzi, že hýčkat si starou Felicii nebo Fabii nebo cokoliv má význam. Pravdou je, že po nějaké době se auto v zásadě rozsype, kdy začnou končit životnosti hlavním součástem, těch je dnes čím dál víc, takže kdo se auta včas nezbaví, při vyšším stáří a km nakonec i u spolehlivého auta zapláče. Já měl a mám svoje plechové miláčky rád a těžko se mi s nimi loučí, ale taky nemám peněz na rozhazování a v současných možnostech mi 1.0 TSI přijde jako dobrá volba, koupit do 50 tis. nájezdu a prodat ideálně při 150-180 tis km. Na nájezdy kolem 500 tis. km je potřeba jiné auto a bez údržby to stejně nepůjde, tak držím palce všem, aby na ně nevyšlo to páteční auto a vždy dobře dojeli, protože ať už HTP nebo TSI, ty motory to zvládnou, ale nějaký spěchal se může snadno stát daleko palčivějším problémem. Zdraví Martin