R (neregistrovaný)
A kdyby se nekomu R19 zdala moc exkluzivni (coz muze u tohohle motoru bejt, i kdyz jich bylo mraky), tak stejnou "novinku" lze nalezt i u vsech Dacii s 1.6 E85. Tam je to "jen" sest let. Takze, mam to brat tak, ze Skoda technologicky pokrocila na uroven Dacie? Ze ta oda v clanku to neprimo rika.
bubák (neregistrovaný)
Nemohu se dočkat nového přepracovaného tříválce o objemu 880 ccm3 se 120 kW v základu a neskutečným "kr(o)uťákem" 299 Nm. Samozřejmě START-STOP systém s vypínáním všech 3 válců. ------ A teď seriózně - vážení, tohle je motor na jedno použití a nějakých max. 85-100 tisíc najetých kilometrů. Nedokážu si totiž představit, jak bude takovýto motor fungovat při (ne)kvalitě paliva, (ne)kvalitě i značkových servisů, stoupající agresivitě řidičů (obecně) a v podmínkách firemních flotil, kdy se seškrcují náklady na provoz autoparku. Je to všechno o emisním šílenství, nic jiného bych v tom ani nehledal.....
666 (neregistrovaný)
"Na setrvačníku je umístěn nevývažek a další se nachází na řemenici, přičemž oba jsou vůči sobě fázově posunuty. Konstruktéři se snažili převést kmity ze svislé roviny do podélné. V podélném směru je totiž automobil podstatně tužší a zároveň člověk sedící v autě daleko více vnímá svislé kmitání než to podélné. Je fakt, že v praxi jde o vskutku kultivovanou tříválcovou jednotku." Gratuluji.....Ecoboost to má již cca 7 let...
Eman (neregistrovaný)
Diky za informativni clanek, v dnesni dobe je takto vecnych textu na internetu malo. Diskutujicim kolegum: neprijde mi, ze by autor opevoval pouzita reseni jako nove objevy. Co na tom, ze rendlik nebo ford s nimi prisli driv? O tom preci clanek neni. No ale stejne si takovej werk neporidim. Zustanu u V8 :-)
Řidič (neregistrovaný)
Pravdou je, že co se motorů týká řítíme se do prdele, už jen ta plachta a díry na odážení nohama. Skutečnost je děsivá. Evropa bude šetřit na kde jaké řiti co se emisí týká, jezdit budeme na drahou elektřinu, kde už nikdo nemluví o nákladovosti a emisích při výrobě a likvidaci baterii a akumulátorů. Tomu se asi říká utajená ekologie :-) A druhá část planety "Asie, Čína, Rusko ale pozor i celá AMERIKA" si budou užívat přebytků a tudíž levných pohonných hmot bez jakýchkoliv ohledů na ekologii. Nebo jejich 6-ti a 8-mi válce jsou srovnatelné s našimi litry a možná jednou v budoucnu opět s fiaťáckými šestistovkami???????????????? :-) Nebo je to záměr, jak zlikvidovat nebo přibrzdit některé úspěšné automobilky?? BOŽE, kdy se ta Evropa vzpamatuje?
amigo (neregistrovaný)
Já to vidím tak. Stále se mluví o úsporách paliva ale najděte současné auto pod 5.l spotřeby. Mohou za to všechny ty emisní sračky, které ubírají motoru třetinu výkonu zejména vracením výfukových plynů zpět do motoru. následně zaserou sací potrubí a ventily, kde se připalují. Následně likvidují katalyzátor, nebo filtr DPF. A pak už jen následuje zákazníku bohužel je to drahé. Kde jsou doby, kdy se věci dělaly poctivě i pro chudé.
HAFAN (neregistrovaný)
Zdravím všechy motoristy se zdravým rozumem. Nejsem žádný odborník na motory, ale už víc než čtvrť století jezdím a za tu dobu mi prošla rukama řada aut. Dokonce i 1,2 HTP a dovoluji si říct, že to bylo asi to nejhorší co jsem zažil. Nedovedu si v praxi představit tak složitý a komplikovaný motor jakým je 1,0 TSI. Prosím nepodléhejme těm žvástům jak dokonalý výrobek pro "nás" stvořili. Dívejme se jiným směrem a prostě a jedoduše to NEKUPUJME.
Milan Salač (neregistrovaný)
Zdravím všechny. Měl jsem ve fabce motor HTP a upřímně, žádný tříválec bych v žádném případě nechtěl. A ty keci co tady ten motor vychvalují jsem slyšel při koupi. Škodovky se mi teď moc líbí, ale motory jsou hrůza. Koupit si auto za 400 000 a mít tam motor z Warťasa se mi zdá uchylárna.
RAZOR (neregistrovaný)
Bože šlehněte se tupým patykem do těch Vašich přiblblých palic. Ty motory mají určité zaměření a cílovou skupinu. Když jsem negr budu jezdit brzda plyn, lepit se na každého ocasa, myškovat a hlavně jezdit k Radimu šichtérovi do servisu a jako bonus taktovat břečku za 29,80 na TANK ONO, tak potom ANO tento motor zřejmě nevydrží ani 100k. Kdo má ale mozek a ne slámu, bude jezdit solidně a tankovat poctivý 100okt. tak se vůbec o ten motor nebojím. Tyto motory např. úplně lehce mají spotřebu pod 5l a to nemusíme ani jezdit jako hlemýždi, takže takové ty srágory z recenzí, kdy při sportovní jízdě maj 13l, tak to bych chtěl opravdu tu jízdu vidět, tipuju na 1ku 6k otáček. V životě se tam člověk s hlavou i kdyby jel jak prase nedostane nad 7.5 :) No comment tady ty Vaše celé žvásty.
pop (neregistrovaný)
tie vase tupe komentare su proste najlepsie :D vsetci nadavaju na 1.0tsi ale to ze uz maju aj ine znacky aut tak to je v poriadku a nikto to neriesi ??? ..hlavne ze bmw i8 ma 3 valec s dopovanym 252k ponovom 300k za cenu 120 000eu a ani nikto to neriesi ze ma pod kapotou niejaky ten 3 valec 2x preplnovany ...proste ludstvo je hlupe a hejtuje len nato co pride hlavne na skodovku preto lebo je viac ako dobra a dostava sa nahor stale vyssie a rychlejsie ...sa pozrite na francuzke motory co vladaju kolko zvadaju nahorsie vyrabajuce auta na svete maju problemi hned po zaruke niektore este v zaruke a uz som videl aj rovno z vyrobnej linky pokrivene ako zozuvany papier ktore maju problem nabehat pol mil. km kde pri vw group motoroch to nieje nic nove a ide kludne aj na milion km hlavne poctive TDICKa najlepsie dieslove motory ake sa vyrabaju a co sa tyka zivotnosti 1.0tsi zavysi natom ako sa bude tupec majtel onho starat ..lebo pri francuzovy sa starajte ako chcete i tak vas sklame mam stym skusenosti tak nehejtujte ked sa vtom nevyznate najprv si kupte a najzdite stovky tisic km a potom hejtujte tupci
siky (neregistrovaný)
Zaujatý chudáčku, dál si žij ve svém Škoda 1,0 snu ale netvrď něco o tupcích. Sám seš a velkej. Srovnávat i8 s touhle plečkou může opravdu jen "odborník" tvého ražení. Plug-in hybrid má ty "koně" elektrický a spalovák slouží jako centrála ty Jano z hor. Běž si dat borovičku a vypřáhni koně.
marwel (neregistrovaný)
je to vsetko pravda nepravda ja mam peugeot 206 sw 1.0 a za 15 rokov banalne opravy.auto slape jak ma.spokojny.jasne ze do kopca zaplace ale poho podradim.ja ked idem na vylet tan na vylet nie dakar..teraz som si objednal t roc 1.0 tsi o 5 rokov napisem.jo??
Mahlpo (neregistrovaný)
Musim rici,ze pekne napsane. Ted jsem videl video svet motoru,kde Martin Vaculik rozebral Rapida a motor 1.0 po 100 000. Jenom chvala. Tak kdo z vas chytrolinku rozsbral take motor do posledniho sroubku a provedl mereni a zjistil,ze je tak na hovno jak vsichni tvrdi? V hospode se to keca kazdej ozrala co si neumi ani vymenit olej je odbornik na tento motor,ze mu to jeho servisak rekl. Tak si kupujte mazdu 6 za 700 000,ale kdyz si pak v AAA koupi nekdo tento motor,kdy je stocen treba z 180 000km na 40 000km,tak se pak nedivte.
(neregistrovaný)
rok 85, Fiat Uno turbo ie 1,3 preplnovany benzin, uz tenkrat ventily plnene sodikem, takze zadna novinka, pouze osvedcena technologie stara vic jak 30 let... Auto o vaze nejakych 900kg a zivotnost motoru nejakych 250tkm, pak bezpodminecne hlava valcu na repas, o turbu nemluve. Mel jsem 2x jakozto fanda a rozebiral jsem jich X, dodnes mam preplnovanou 1.4ku. Tenhle skodovackej litrovej skvost v aute co vazi cca 1,3t ani nahodou nevydrzi vic. Ty materialy co jsou pouzivany rozhodne nejsou o 200% lepsi jak byvaly a ty premrsteny tlaky jednou proste fouknou z motoru ven, jakmile se unavi nejslabsi clanek, to je proste fyzika a potvrdi to kazdej motorar. Kdyz to nalozite a chcete aby to jelo v beznym provozu (tim nemyslim dalnici a ustalenou rychlost), tak to papa i travu kolem cesty tak jako 1.2 TSI ve fabiich, tj. 8,5+, proste to musite nakrmit. Kdo ma rozum, tak si koupi auto s normalnim motorem, tj. min. objem 1.5 a 4 valce. Tohle je jen past na druhyho a dalsiho majitele majitele. Driv byvaly motory, ktery prezily cely auto. Dnes cele auto prezije tenhle pseudomoturek. To je jen vysledek cele honby za emisema.
Milan (neregistrovaný)
Mám fabii 1,2 HTP r. 2011 a v 65 tis. přetržený rozvodový řetěz , v záruce měněn nový motor v servisu škoda Olomouc. V 135 tis. přeskočil rozvodový řetěz a před tím se zapekly kroužky jednoho válce , motor nejel a házel chyby , V servisu oznámeno že je motor zničen , nejde opravit . Opravdu jsem byl překvapen jak poruchový motor škoda vyrábí.
Co ty na to (neregistrovaný)
Vlastním ovci 1.0 TSI ..olej měním po 12-15tkm, leju stooktan, spotřeba dlouhodobá 5.4, olej nežere..nevytacim za studena, potom ho nešetřim... Co by se jako mělo stát? Chyba je z většiny procent v řídících
Martin (neregistrovaný)
:-) tohle vlákno je velice pěkné, proto přihodím svou trošku. V rodině máme jednu z prvních 1.2 HTP, ještě v té slabší verzi s 2 ventily na válec. Auto nejdřív jezdil táta, pak sestra a nyní ho mám já, po tom, co jsem se rozhodl dál neopravovat můj Peugeot 407 2.0 HDI s ohledem na jeho celkový stav a zůstatkovou hodnotu (jinak do 350 tis. km bez zásadních investic). V ten moment musela Fábka nastoupit na místo hlavního vozidla, což pro ni znamenalo návrat z automobilového důchodu zpět na rušné silnice a dálnice. Od té chvíle jsme přelezli 300 tis km, a i když má jen 54 koní, na naše silnice a dálnice to stačí bohatě a jak v předchozím příspěvku bylo uvedeno, většinou je to v řidičích. Aby ale nevznikl chybný dojem, můj táta žádnou údržbu nedělal, řetěz je původním, možná i řemen a vodní pumpa. Posilovač brzd z výroby nefungoval nic moc, tak jsem ho až letos nechal vyměnit za starší za 700,- Kč. Když nějakej koumal poškodil zámek u řidiče, roky se odemykalo jen od spolujezdce, dostat tak tašku do kufru znamenalo rozcvičku kolem auta tam a zpět :-D Kdo si ale myslí, že se vyrábí auta bez chyb ať už dnes nebo v minulost, je na omylu. Dřív bylo komponent míň a bylo vyšší PPM a dnes je to na opak. Komponent je vyšší s nižším PPM (zjednodušeně poměr chybných dílů v objemu produkce). O tom na co Fabie jezdila pak ani nemluvě, základem byl E85 70:30 s benzínem (auto dostalo přestavbu), pak s přitvrzením na STK to po mnoha letech muselo ven, tak šlo auto do LPG a na ten jezdí dodnes a musím říct, že poměrně obstojně. Kdo u tohoto auta hledá mimořádný výkon, je při nejmenším optimista, kdo ho hledá u 2 tis. ot/min, tak to už je pořádný naiva. Silnějším autům se dá vyrovnat, ale za cenu vyšších otáček (myšleno 2,5-4 tis.). Převodovka je krátká, což k motoru pasuje, škoda jen, že na dálnici pak při tachometrových 150 km/h točí 4.500 ot/min, což s ohledem na vzdálenost omezovače a důvěru v oleje dlouhodobě nepřekračuju (předjíždět na hranici červeného např. AUDI Q8 při 180 km/h je fakt úlet a super zážitek). Spotřeba v tomto režimu je pro zajímavost 8,5 l/100 LPG. Ono celkově stačí kouknout, kolik tříválců na silnicích jezdí a myslím, že tahle koncepce je jednoznačně úspěšná a odzkoušená. I toto jsou důvody, proč o nové 1.0 TSI FABIA/RAPID uvažuji i s přestavbou na LPG (popř. na CNG z výroby, třeba u nové SCALA nebo SEATu). Vždy ale ale najdou vrtalové a vrtáci. Vrtalové jen nevěří technologiím a obecně změnám, popř. můžeme říct, že některé technologie se již dříve objevili jinde, i když celkově ta auta za moc nemusela stát, takže pokrok na jedné straně byl bez efektu kvůli chybám jinde. Já v dnešní auta mám celkově důvěru a nežiju v iluzi, že hýčkat si starou Felicii nebo Fabii nebo cokoliv má význam. Pravdou je, že po nějaké době se auto v zásadě rozsype, kdy začnou končit životnosti hlavním součástem, těch je dnes čím dál víc, takže kdo se auta včas nezbaví, při vyšším stáří a km nakonec i u spolehlivého auta zapláče. Já měl a mám svoje plechové miláčky rád a těžko se mi s nimi loučí, ale taky nemám peněz na rozhazování a v současných možnostech mi 1.0 TSI přijde jako dobrá volba, koupit do 50 tis. nájezdu a prodat ideálně při 150-180 tis km. Na nájezdy kolem 500 tis. km je potřeba jiné auto a bez údržby to stejně nepůjde, tak držím palce všem, aby na ně nevyšlo to páteční auto a vždy dobře dojeli, protože ať už HTP nebo TSI, ty motory to zvládnou, ale nějaký spěchal se může snadno stát daleko palčivějším problémem. Zdraví Martin