Premiér Spojeného království Boris Johnson v úterý novinářům představil program další konference OSN o klimatu (COP 26), která se uskuteční letos v listopadu v Glasgowě. Během tohoto summitu se bude projednávat záměr vlády urychlit plán ukončit prodeje aut se spalovacím motorem, který Britové představili v roce 2017. Nově by se konvenčně poháněné automobily měly na území Commonwealthu přestat prodávat už v roce 2035, což je o pět let dříve, než bylo původně zamýšleno.
Tuto skutečnost však ostře kritizuje britský Svaz výrobců a prodejců automobilů (SMMT) v čele s předákem Mikem Hawesem, který vládě vyčetl, že „zjevně posunula své cíle, aniž by věděla, jak jich reálně dosáhnout.“
Zákaz prodeje konvenčně poháněných aut v roce 2035 se kromě vznětových a zážehových motorů dotkne také hybridních a plug-in hybridních modelů. Přitom ještě v roce 2018 se pro tento typ elektrifikovaných vozů počítalo s výjimkou.
Snažení britské vlády má za cíl, aby se Spojené království nejpozději v roce 2050 stalo klimaticky neutrální zemí.
CO2 bilance elektrického vozu se odvíjí od způsobu výroby elektřiny používané k jeho nabíjení. V evropském energetickém mixu vychází elektromobil zhruba o čtvrtinu příznivěji než porovnatelné auto s konvenčním spalovacím motorem. Auto na CNG je na tom ale ještě lépe než elektrické, jak potvrdilo už několik studií.