Z minulosti známé jméno Borgward se postupně vrací na scénu. Po několika nových sériových autech přišel docela odvážný krok, když se znovuzrozená automobilka rozhodla, že se postaví na start letošní jubilejní 40. dakarské rally. Ve stejné kategorii jako hvězdný tým Peugeot a jeho největší (a dost početná) konkurence Mini se proto představí také závodní speciál Borgward BX7 DKR.
Jméno závodního stroje sice odkazuje na sériový crossover BX7, ale jak je u těchto automobilů zvykem, společného nemá s prodávaným automobilem vůbec nic. Vývoj vlastního prototypu by samozřejmě byl nesmírně drahý, takže se Borgward spojil s jezdcem Nicolásem Fuchsem. V tiskové zprávě se sice píše, že bude řídit vůz BX7 DKR připravený speciálně pro nadcházející ročník, pravda to je ale pouze částečná. Vůz zajisté prošel řadou úprav, jeho základem je ale staré tovární Mitsubishi.
Doporučujeme: Tatra po 270 dnech dokončila renovaci dakarského speciálu T 815 VE 6×6 „Ostrý-II“
To mělo původně vznětový motor, který byl ale později vyměněn za benzinový osmiválec od Fordu. Nicolás Fuchs jel s tímto strojem už minulý rok, kdy skončil na slušném dvanáctém místě. Borgward se rozhodl pro vstup do dakarské rally z prostého důvodu. V letošním roce chce začít prodávat svá auta na jihoamerickém trhu, takže předpokládá, že BX7 DKR pohybující se na trati nejtěžšího závodu světa pomůže dostat tuto značku do povědomí potenciálních zákazníků.
Kromě Borgwardu BX7 DKR se letos postaví na start také zmíněný Peugeot, armáda speciálů Mini, Ford F-150 Raptor, Ford Ranger, bugina Volvo V40 nebo osmiválcová Dacia Duster. Vše odstartuje tuto sobotu 6. ledna.