Názor k článku Bodový systém postavený na hlavu: Novela uleví bohatým a uškodí těm chudším od Jiří K. - Hlavním viníkem tristního stavu na našich silnicích je...

Jiří K. (neregistrovaný)
Hlavním viníkem tristního stavu na našich silnicích je skutečnost, že jsme velice rychle po revoluci dosáhli "kapitalistické" hustoty provozu ale bohužel při stále ještě "socialistickém" stavu komunikací. Od té doby doprava dále ještě houstne ale modernizace silnic se neúměrně vleče, takže tento stav se nelepší a mnohde spíše zhoršuje. Nejde jenom o (ne)dobudované dálnice ale také na ostatních silnicích nenastává kýžený pokrok. Chybí nám obchvaty měst a obcí, chybí vícepruhové úseky a zejména stoupací a odbočovací pruhy, chybí mimoúrovňové křižovatky a přejezdy a mnoho dalšího. Také údržba komunikací nemá požadovanou úroveň a teď nemám na mysli ani tak zimní stav (podle mne dělají co mohou), jako spíše (ne)udržování okolní zeleně a krajnic. Až příliš často je vidět, že nejsou řádně vysečeny krajnice a přerostlé traviny bodláčí a křoviny vytváří z původně přehledných úseků silnic úseky nebezpečné a nepřehledné, kde se nedá předjíždět a nevíte, co vás čeká za zatáčkou. Takže řešením má být represe. Hrůza a děs. Řidiči mají mít strach z vybodování a strach z vysokých pokut. To je donutí jezdit bezpečně! Opravdu? Jak (ne)fungují represe a exemplární tresty je známo například ze středověku na případech veřejných poprav kapsářů … Zatím mi nikdo nedokázal objasnit, proč by měl řidiče k bezpečné jízdě bez nehod motivovat právě strach z pokut, když je témuž nemotivuje strach z něčeho podstatně horšího a nebezpečnějšího - totiž strach z následků nehod samotných. Z následků na zdraví a život jeho samého i blízkých, z následků pro jeho vlastní vozidlo (víme, kolik dnes stojí například jenom nový světlomet, sada tří chladičů atd. a také víme, jak vítanou informací při prodeji ojetého vozidla je poznámka "nikdy nehavarováno"). Proti tomu se mnohdy i sebevyšší pokuta může jevit pouhou lapálií, jakkoliv už dnešní jejich výše je pro běžného motoristu za hranou a může znamenat vážný zásah do rodinného rozpočtu. Kdo tvrdí opak, tak vůbec netuší, do pro motoristu žijícího z menšího než průměrného platu (natož pak důchodu) znamená tisícikoruna. Nestálo by za to, zaměřit výzkum a úsilí i tímto směrem?