Když se v roce 2008 objevila první generace BMW X6, která do kategorie luxusních vozů přinesla trend SUV se splývavou zádí, řada lidí si ťukala na čelo, ale zákazníci si tento typ auta rychle oblíbili. Dnes už kromě tohoto modelu mohou vybírat například i mezi Audi Q8, Mercedesem GLE, Porsche Cayenne Coupe a dalšími.
X6 v předchozích dvou generacích vznikla ve více než 443 tisících kusech. Verze 2020 přijíždí na platformě CLAR, kterou využívají všechna větší současná auta značky. Na délku má 4935 mm (+ 26 mm oproti předchozí generaci), šířka je 2004 mm (+ 15 mm) a výška činí 1696 mm (- 6 mm). Rozvor je delší o 42 mm (celkem 2975 mm) a narostl také rozchod kol. Designem vnějšku X6 příliš nepřekvapí. Příď s výraznými ledvinkami se nese v duchu sesterských modelů, specifikem však je možnost podsvícení přední mřížky za příplatek. Záď se světly ve tvaru písmene „L“ a vysoko položenou odtrhovou hranou pak náramně připomíná menší X4.
Do prodeje vstoupí BMW X6 modelového roku 2020 se dvěma benzinovými a dvěma naftovými motory. Zážehová X6 xDrive40i má pod kapotou třílitrový přeplňovaný řadový šestiválec s výkonem 250 kW (340 k), sportovně laděná M50i pak využívá osmiválec twin turbo o objemu 4,4 litru s 390 kW (530 k), díky kterému zdolá rychlost 100 km/h za 4,3 sekundy. Naftu zastupuje obligátní třílitr se 195 kW (265 k). Více síly nabídne verze M50d s čtyřmi turby a 294 kW (400 k). V přípravě je nepochybně i čistokrevná verze M.
V základní výbavě má každá X6 aktivní tlumiče DDC, za příplatek dostanete adaptivní M podvozek s aktivními stabilizátory nebo natáčení zadních kol. K dispozici je vzduchové odpružení obou náprav, které umožňuje snížení světlé výšky o 40 mm nebo naopak zvýšení o 40 mm při jízdě v terénu. Toho by se X6 neměla bát díky paketu xOffroad, se kterým dostává kryt v přední části podvozku, vzduchové měchy, uzávěru zadního diferenciálu a speciální jízdní režim pohonu xDrive.
Oficiální premiéra proběhne na letošním autosalonu ve Frankfurtu, na trh nová X6 vstoupí v listopadu.