V některých oblastech možná automobilka BMW diktuje tempo, s konektivitou to ale má složitější. Nedávno byla nucena ustoupit od předplatného Apple CarPlay a poskytovat ho zákazníkům bez pravidelných plateb jako všichni ostatní výrobci. Android Auto dosud nenabízí vůbec. Ale to se má změnit.
Android Auto se integruje přímo do digitálního kokpitu BMW. Zákazníci si tak mohou všechny důležité informace prohlížet nejen na centrálním kontrolním displeji, ale také na informačním displeji v přístrojovém panelu, nebo na head-up displeji. Což je významná novinka a pádný argument ve prospěch jak BMW, tak Android Auto. Pokud je nám známo, ostatní značky umějí telefony zrcadlit jen na středovém displeji a Apple zatím integraci do dalších zobrazovacích prvků vozu nepodporuje vůbec. Mít v head-up displeji místo tovární navigace třeba pokyny Waze je funkce, o které zatím mohli řidiči pouze snít.
Android Auto bude u BMW podporován i s bezdrátovým připojením a podle prvních informací se má dodávat bezplatně, respektive v rámci určité úrovně infotainmentu.
Technologie Android Auto bude v automobilech BMW poprvé představena na veletrhu spotřební elektroniky CES 2020 a k dispozici bude od července stejného roku. Podmínkou je, že vozy musí být vybaveny operačním systémem BMW 7.0.
Většina výrobců aktivních na evropském trhu už Android Auto podporuje. Kromě prestižnějších značek jako Audi také třeba Hyundai, a to i v modelu i10. Sesterská Kia samozřejmě nezůstává pozadu. Výjimkou není ani domácí Škoda nebo Volkswagen, Android Auto umí například také modely Ford, Nissan, Volvo, Toyota a další. Porsche a Bentley zatím podporují jen konkurenční CarPlay – údajně proto, že jejich klientela používá téměř výhradně telefony iPhone. I tyto značky nicméně implementaci Android Auto v dohledné době plánují.