BMW i8 dostalo v rámci faceliftu lepší baterie a verzi Roadster s plátěnou střechou

přidejte názor
Autor: Redakce
  • BMW i8 prošlo faceliftem 

  • Hlavní novinkou je provedení Roadster s plátěnou stahovací střechou 

  • Zároveň vůz dostal lepší baterie, takže může častěji využívat elektrický pohon a v elektrickém režimu dojede dále

Ani automobilka BMW nechybí na autosalonu v Los Angeles. Hlavní novinkou je modernizovaný sportovní hybrid i8, který dostal v rámci faceliftu vylepšené baterie a především novou variantu s plátěnou stahovací střechou pojmenovanou jednoduše jako i8 Roadster.

Doporučujeme: Nové policejní BMW i8 bude hlídkovat na dálnicích, radar ale nemá

Základní technika BMW i8 zůstává stejná, stejně jako zůstává stejný vzhled auta. Nedá se totiž říci, že by jeho design za dobu působení na trhu nějak zestárl. Roadster přichází s plátěnou stahovací střechou, která se skládá netypicky takříkajíc „nastojato“ do prostoru za zadní sedadla. Zabírá tudíž velmi málo místa, takže za sedadly pořád zbývá jakýsi zavazadelník o objemu 100 litrů. Na rozdíl od kupé ale do Roadsteru další dva pasažéry nedostanete, ani kdybyste moc chtěli.

Střecha je ovládána elektricky a manipulovat s ním můžete do rychlosti 50 km/h. Celý proces zabere pouze 15 sekund. Po složení střechy se zadní malé okénko vysune o tři centimetry výše, čímž supluje funkci větrné clony. Za pozornost stojí použití technologie 3D tisku. BMW tímto způsobem vyrábí části mechanismu střechy.

Doporučujeme: Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive — Přesné porovnání neporovnatelného

Druhou důležitou novinkou, která platí pro verzi kupé i Roadster, jsou nové akumulátory. Ty místo 20 Ah nabízejí 30 Ah. Zároveň vzrostl výkon elektromotoru o 9 kW na 105 kW. Celý hybridní systém pak méně využívá spalovací motor, což se projevilo na tabulkové spotřebě. Ta v případě kupé klesla z původních 2,1 l/100 km o dvě deci. Roadster kvůli vyšší hmotnosti (+ 60 kg) nabízí spotřebu předfaceliftového kupé. Ze stejného důvodu je při sprintu z nuly na 100 km/h otevřená varianta pomalejší o 0,2 s (4,4 vs. 4,6 s), nejvyšší rychlost je v obou případech klasických 250 km/h.

S novými akumulátory souvisí také prodloužený dojezd v čistě elektrickém režimu. Zatímco dříve BMW slibovalo až 35 kilometrů, nově to je až 53 kilometrů u Roadsteru a 55 kilometrů u kupé. Obě novinky dorazí do prodeje v květnu příštího roku.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?