BMW i3 má za sebou facelift a dostalo i sportovní verzi

29.08.2017
přidejte názor
Autor: Redakce
  • BMW i3 prodělalo mezigenerační modernizaci

  • Přichází sportovní verze i3s se silnějším motorem

  • Technika se jinak prakticky nemění, akumulátor je stejný

  • Pořád si můžete objednat palubní benzinový generátor

Německá automobilka BMW tentokrát autosalon ve Frankfurtu nevynechá. Jednou z vystavených novinek bude faceliftovaný elektromobil BMW i3. Spolu s ním přichází i „sportovní“ verze BMW i3s.

BMW i3 teď díky novému přednímu nárazníku a dalším detailům působí širším dojmem. U „sportovní“ i3s to není jen dojem, protože má o 40 mm větší rozchod kol a o půl palce širší ráfky kol a místo 19" disků dostala dvacítky. Má také snížený podvozek, upravenou geometrii, jinak nakalibrované řízení a výkonnější motor.

Zatímco běžné BMW i3 si ponechává elektromotor o výkonu 125 kW (170 k) a točivém momentu 250 Nm, i3s dosahuje výkonu 135 kW (184 k) a točivého momentu 270 Nm. Na 100 km/h akceleruje za 6,9 s, nejvyšší rychlost je standardně omezena na 160 km/h. Nesportovní i3 akceleruje na stovku za 7,3 sekundy a rozjede se jen na 150 km/h. BMW i3 se také dočkalo nové kalibrace stabilizačního systému.

Doporučujeme: Elektrický srovnávací test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

BMW i3s má navíc sportovní režim, který ještě přiostří reakci na „plyn“ a upraví charakteristiku posilovače řízení. V rámci faceliftu také BMW muselo přepočítat oficiální hodnoty spotřeby a dojezdu. Akumulátor o kapacitě 33,2 kWh totiž zůstává stejný. Zatímco podle končící normy NEDC ujede BMW i3 až 300 km, podle nové normy WLTP jen 235 km. Dle NEDC má i3 spotřebu 13,1 - 13,6 kWh na 100 km, i3s si vezme 14,3 kWh na 100 km. Spotřebu dle WLTP ještě BMW neuvádí.

Z vlastní zkušenosti ale víme, že reálně se spotřeba BMW i3 pohybuje okolo 20 kWh na 100 km, pokud nechce řidič tohoto elektromobilu v běžném provozu způsobovat když už ne národní povstání, tak aspoň zvýšené riziko výskytu srdečních slabostí u ostatních řidičů. Kdo se bojí o dojezd, ten si může BMW i3 a i3s nadále objednat s malým benzinovým generátorem. Dvouválec 0,65 l pochází z motocyklu a má výkon 38 koní.

BMW i3 se také dočkalo modernizace palubního infotainmentu a dostalo systém pro jízdu v koloně, který zvládne řídit sám v rychlostech do zhruba 60 km/h. Vyzkoušeli jsme ho třeba v BMW M550i a tam se nám moc líbil. Z dalších novinek zmiňme ještě nové barvy potahů sedadel.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?