Autonomní autobus Iveco Bus

přidejte názor
Zdroj: Redakce

V roce 2017 byl spuštěn projekt STAR zaměřený na budování systému rychlé autonomní dopravy, konkrétně na vývoj prvních standardních plně automaticky řízených autobusů. Tyto autobusy bez řidiče jsou schopny fungovat v podmínkách podobných reálnému provozu. Jejich první prototyp by měl být vyroben již počátkem roku 2021. Cílem těchto 12 m dlouhých autobusů, které jsou schopny přepravit za optimálních podmínek z hlediska bezpečnosti a pohodlí přibližně 100 cestujících, je dosáhnout bez obsluhy řidiče rychlosti až 40 km/h. Pro dosažení tohoto cíle Iveco Bus ve spolupráci se skupinou dalších podniků a laboratoří vybavuje svůj prototyp potřebnými elektronickými komponentami a senzory. Na projektu se podílí i partnerská firma EasyMile, specializovaná na řešení inteligentní mobility, která poskytuje nejenom své technologie, ale předává i cenné zkušenosti s integrací platformy, nasazováním vozidel do provozu a autonomním řízením vozového parku. V listopadu 2017 byl projekt, na němž se podílejí společnosti Ifsttar, Inria, Isae-Supaero, Michelin, Sektor a Transpolis, schválen francouzským mezirezortním nadačním fondem Unique Interministerial Fund (FUI) s podporou klastrových organizací CARA a Aerospace Valley. Iveco Bus na něj získal dotaci z francouzského regionu Auvergne-Rhône-Alpes. Vývoj prototypu automaticky řízeného autobusu probíhá díky spolupráci všech zmiňovaných partnerů, a to konkrétně v těchto oblastech: EasyMile: řešení automaticky řízených vozidel přístup

Vstoupit do diskuse
  • Našli jste v článku chybu?