Automobilka Mini se na dakarské rallye svého času těšila velkým úspěchům. Zvítězila v letech 2012 až 2015, ročníky 2016 a 2017 ale celkem suverénně vyhrál Peugeot. Teď chce Mini svá vítězství zpět. A hodně. Nadcházejícího ročníku se zúčastní doslova armáda továrních speciálů. Bude jich dohromady sedm. Tři z nich jsou zcela nové a využívají pohon pouze zadní nápravy.
Možná si vzpomenete na vstup továrního týmu Peugeot do této soutěže a na debatu kolem zvolené koncepce, kdy francouzský tým vsadil na vůz s pohonem jedné nápravy. Důvodem je skutečnost, že zadokolky mají oproti čtyřkolkám podle pravidel výhodu zejména v možnosti používat delší zdvih odpružení a větší kola. Peugeot toto tehdy vyhodnotil jako výhodnější a jak se ukazuje, byla to správná cesta. Speciály MINI John Cooper Works Rally s pohonem všech kol na Peugeot prostě nestačily. Proto teď Mini přidává ke čtyřem upraveným čtyřkolkám také tři zcela nové buginy s pohonem zadní nápravy.
Doporučujeme: Tatra po 270 dnech dokončila renovaci dakarského speciálu T 815 VE 6×6 „Ostrý-II“
Základem nového závodního stroje je trubkový rám, na který jsou nasazeny panely karoserie vyrobené z kevlaru a z karbonem vyztuženého plastu (CFRP). O pohon se stará šestiválcový diesel o objemu tří litrů. Jeho parametry jsou 250 kW (340 k) a 800 Nm. Stejný motor dostal také starší a pro nadcházející ročník upravený speciál s pohonem všech kol.
Novou buginu Mini budou řídit jezdci Mikko Hrvonen, Bryce Menzies a Yazeed Al-Rajhi. Se čtyřkolkou pak pojede Orlando Terranova, Jakub Przygonski, Nani Roma a Boris Garafulic. Takhle početný tým automobilky Mini ještě nikdy nebyl.
Lehké to ale Mini mít rozhodně nebude. Peugeot totiž jede na Dakar 2018 také s upravenými speciály a především s hvězdnou sestavou Peterhansel, Loeb, Sainz a Despres. Navíc Peugeot už dříve oznámil, že nadcházející ročník bude jeho poslední a že chce ukončit své dakarské působení na špici.