Audi toho letos už stihlo představit opravdu hodně. Dočkali jsme se třeba nové A6, dorazilo SUV Q8, nová generace crossoveru Q3, nová A1, elektrický e-tron a tak dále. Aby toho nebylo málo, došlo také na modernizaci supersportu R8. Žádné dramatické novinky nečekejte, ale několik změn za zmínku přece jen stojí.
Tak především nabízí Audi R8 upravený vzhled. Ten bezpečně poznáte podle širší masky chladiče kombinované s většími vstupy vzduchu v předním nárazníku, ze kterého toho tak nakonec moc nezbylo. Ostřejší hrany přední části více korespondují právě s ostatními novinkami letošního roku. Nově přibyl také větší přední spoiler a hranaté koncovky výfuku vzadu nahradily koncovky kulaté. Paleta barev byla rozšířena o modrou Ascari a šedou Kemora.
Dobrou zprávou budiž skutečnost, že atmosférický desetiválec o objemu 5,2 l u Audi R8 stále zůstává. Kvůli novým předpisům dostal filtr pevných částic, ale zároveň byl zvýšen jeho výkon. Základní provedení posílilo z původních parametrů 397 kW (540 k) a 540 Nm na 419 kW (570 k) a 550 Nm. Provedení V10 Plus se teď jmenuje Performance a místo dřívějších 449 kW (610 k) a 560 Nm disponuje maximem 456 kW (620 k). Točivý moment vzrostl o 20 Nm.
Vyššímu výkonu odpovídá také lepší dynamika. Základní varianta zvládne sprint z nuly na 100 km/h za 3,4 s a nejvíce se rozjede na 324 km/h (dříve to bylo 3,5 s a 320 km/h). U verze Performance trvá akcelerace 0-100 km/h jen 3,1 s a maximální rychlost činí 331 km/h, což znamená zlepšení o 0,1 s a o 1 km/h. Audi zmiňuje také úpravy na podvozku a přepracovanou stabilizaci. Řidiči dostanou k dispozici navíc tři jízdní programy (Dry, Wet a Snow). Díky lépe fungující elektronice nové Audi R8 rovněž nabídne schopnost zastavit na kratší dráze, než tomu bylo u starší varianty. V případě brzdění z rychlosti 200 km/h má být rozdíl až 5 metrů.
Prodej omlazeného Audi R8 bude zahájen začátkem nového roku, první exempláře dorazí do showroomů během prvního čtvrtletí.