Audi Q5 prodělalo facelift. Jak bývá u změny v půlce životního cyklu zvykem, design vozu se posunul jen lehce. Auto teď více připomíná větší sourozence, tedy modely Q7 a Q8. Příbuznost s nimi lze podtrhnout třeba výběrem nového laku nebo designu disků kol. Ve standardu budou sedmnáctky, velikost ale stoupá až k 21 palcům.
Za pozornost stojí světlomety, které prošly také redesignem. Denní svícení má nový tvar a lze si přikoupit i Matrix diody. Vzadu pak najdete brzdová světla s OLED technologií, která vytváří pohlednější světelný podpis vozu. Audi na sebe bude poutat pozornost i animovanými blinkry a to vpředu a vzadu.
Podobně jako karoserie, také kabina prošla spíš drobnými úpravami. Překvapením je, že designéři nesáhli ke klasické změně a nenaroubovali lesklý displej nového zábavního systému MMI doprostřed palubní desky. Obrazovka ční nad ní, má úhlopříčku 10,1 palce a k mání bude už ve standardu. Audi Virtual Cockpit ale bude součástí vyšší výbavy, základní model dostane klasické ručičkové ukazatele.
Vylepšený zábavní systém MMI těží hlavně z on-line připojen. Samozřejmostí je navigace s mapou využívající satelitní snímky z Google Earth. Stejně tak se dá očekávat i propojení s nejmodernějšími chytrými telefony. Pro ně také přibyla nová odkládací schránka s možností bezdrátového dobíjení pomocí indukce.
Šestiválec pije naftu
Nově už Audi Q5 nekoupíte jinak než s hybridním pohonem. Ve většině případů půjde o takzvaný mild-hybrid, kdy jednotce pomáhá startér-generátor. To bude platit i pro základní naftovou jednotku 35 TDI, která se bude nabízet ve dvou výkonnostních provedeních 100 a 120 kW, tedy 136 a 163 koní. Nad ní bude stát verze 40 TDI o výkonu 150 kW (204 k) a točivém momentu 400 Nm. Vrcholem pak bude naftový šestiválec 50 TDI dostupný pro model SQ5. Ten už využije výkonnější 48V mild-hybridní systém a nabídne 210 kW (285 koní).
Pokud byste hledali šestiválec i mezi benzinovými motory, byla by vaše snaha marná. Q5 se bude nabízet zatím jen se čtyřválci, vždy s dvoulitrovým objemem. Varianta označený 40 TFSI bude mít výkon 150 kW (204 k), silnější 45 TFSI se pak chce chlubit sílou 195 kW, tedy 265 koní. Později se objeví i plug-in hybrid.
Audi Q5 po faceliftu má dorazit do showroomů na konci letošního roku, hovoří se o listopadu. Jak bývá zvykem, automobilka už určila základní cenu pro německý trh. Ta byla stanovena na 48 700 euro, což je aktuálně něco málo přes 1,3 milionu korun.