Audi Q5 po faceliftu už nekoupíte jinak než s hybridem. Přijede v listopadu

29.06.2020
1 nový názor
  • Středně velké SUV německé automobilky prodělalo facelift, který přináší drobné změny

  • Designéři upravili hlavně příď Audi Q5, v kabině přibyla nová verze zábavního systému MMI

  • Pod kapotou se objeví už jen hybridní motory, benzinový šestiválec chybí

Audi Q5 prodělalo facelift. Jak bývá u změny v půlce životního cyklu zvykem, design vozu se posunul jen lehce. Auto teď více připomíná větší sourozence, tedy modely Q7 a Q8. Příbuznost s nimi lze podtrhnout třeba výběrem nového laku nebo designu disků kol. Ve standardu budou sedmnáctky, velikost ale stoupá až k 21 palcům.

Za pozornost stojí světlomety, které prošly také redesignem. Denní svícení má nový tvar a lze si přikoupit i Matrix diody. Vzadu pak najdete brzdová světla s OLED technologií, která vytváří pohlednější světelný podpis vozu. Audi na sebe bude poutat pozornost i animovanými blinkry a to vpředu a vzadu.

Za volantem nového Audi A3: Je to jen Golf pro snoby, nebo nabízí víc?
Přečtěte si také:

Za volantem nového Audi A3: Je to jen Golf pro snoby, nebo nabízí víc?

Podobně jako karoserie, také kabina prošla spíš drobnými úpravami. Překvapením je, že designéři nesáhli ke klasické změně a nenaroubovali lesklý displej nového zábavního systému MMI doprostřed palubní desky. Obrazovka ční nad ní, má úhlopříčku 10,1 palce a k mání bude už ve standardu. Audi Virtual Cockpit ale bude součástí vyšší výbavy, základní model dostane klasické ručičkové ukazatele.

Displej zábavního systému vystupuje nad palubní desku
Technologie OLED umožnila hříčky s designem zadních světel

Vylepšený zábavní systém MMI těží hlavně z on-line připojen. Samozřejmostí je navigace s mapou využívající satelitní snímky z Google Earth. Stejně tak se dá očekávat i propojení s nejmodernějšími chytrými telefony. Pro ně také přibyla nová odkládací schránka s možností bezdrátového dobíjení pomocí indukce.

Šestiválec pije naftu

Nově už Audi Q5 nekoupíte jinak než s hybridním pohonem. Ve většině případů půjde o takzvaný mild-hybrid, kdy jednotce pomáhá startér-generátor. To bude platit i pro základní naftovou jednotku 35 TDI, která se bude nabízet ve dvou výkonnostních provedeních 100 a 120 kW, tedy 136 a 163 koní. Nad ní bude stát verze 40 TDI o výkonu 150 kW (204 k) a točivém momentu 400 Nm. Vrcholem pak bude naftový šestiválec 50 TDI dostupný pro model SQ5. Ten už využije výkonnější 48V mild-hybridní systém a nabídne 210 kW (285 koní).

Volkswagen Arteon i jako stylový „kombík“. S faceliftem přichází verze Shooting Brake
Přečtěte si také:

Volkswagen Arteon i jako stylový „kombík“. S faceliftem přichází verze Shooting Brake

Pokud byste hledali šestiválec i mezi benzinovými motory, byla by vaše snaha marná. Q5 se bude nabízet zatím jen se čtyřválci, vždy s dvoulitrovým objemem. Varianta označený 40 TFSI bude mít výkon 150 kW (204 k), silnější 45 TFSI se pak chce chlubit sílou 195 kW, tedy 265 koní. Později se objeví i plug-in hybrid.

Audi Q5 po faceliftu má dorazit do showroomů na konci letošního roku, hovoří se o listopadu. Jak bývá zvykem, automobilka už určila základní cenu pro německý trh. Ta byla stanovena na 48 700 euro, což je aktuálně něco málo přes 1,3 milionu korun.

Vilém (neregistrovaný)
Tak to je teda štěstí, že už Q5 máme :-D . Není úplně nová, ale to mi nevadí. Fungl nové auto mi připadá zbytečné. To jsou akorát vyhozené peníze. Místo toho jsem si za ušetřené peníze auto trochu vylepšil. Koupil jsem si různé doplňky a nechal jsem si tam také u https://www.autacesky.cz/ nahrát češtinu.
  • Našli jste v článku chybu?