Poslední dobou se v nových sportovních autech objevuje elektronická pomůcka souhrnně označovaná jako „drift mód“. Jedná se o soubor funkcí difereniálů, motoru, převodovky, pohonu kol, řízení a stabilizačního systému, který má řidiči pomoci se zvládnutím a kontrolou přetáčivého smyku.
Dritovací režim má třeba Ford Focus RS, dostane ho Mercedes E 63 AMG, nové BMW M5, mají ho i supersporty McLaren 720S a Ferrari 812 Superfast. Jednoho napadne, že s takovou funkcí přijde i Audi. Ovšem to se zavedení driftovacího režimu brání. Prý to neodpovídá filozofii sportovních Audi.
Doporučujeme: Ženeva 2017 — Audi RS5 má jen šestiválec, ale je ještě rychlejší
Šéf vývoje Audi Stephan Reil pro australský Motoring během prezentace produktů divize Audi Sport prozradil, že cílem sportovních Audi je především rychlost a preciznost. Driftovací režim auto rychlejší neudělá a značka nevidí žádný smysl v bezdůvodném pálení zadních pneumatik.
Rozhodně to ale není tak, že by Audi nedovolovalo svým zákazníkům trochu té pubertální zábavy. Podle Stephana Reila ale koncepce vozů Audi zrovna k driftování moc uzpůsobená není. Navíc pokud řidič chce, může prostě elektronické pomocníky úplně vypnout.
Většina produktů s pohonem quattro a motorem vpředu podélně upřednostňuje v přenosu výkonu zadní nápravu. Vypnuté ESP pak zůstane podle Audi opravdu vypnuté a nebude do řízení vůbec zasahovat. Konkurenční automobilky naopak tvrdí, že i s vypnutým ESP pak může mít řidič nějakou bezpečnostní pojistku, pokud by to lidově řečeno „přepískl“.