Aston Martin nedávno poměrně zásadně modernizoval modelovou nabídku, ale čtyřdveřový sedan Rapide dále pokračuje. Nicméně teď přichází jeho vylepšená ostřejší verze AMR, ve které nezůstal kámen na kameni. Už na první pohled je zřejmé, že decentní povahu tohle auto nemá. Všimnout si můžeme inspirace v konceptu AMR z loňského ženevského autosalonu a tedy mnoha karbonových doplňků, nových 21" kol a poprvé na modelu Rapide také karbon-keramických brzd.
Pod kapotou zůstává atmosférický dvanáctiválec 6,0 l, který pamatuje ještě kariéru ve Fordu Mondeo. Tedy, ne jako tento dvanáctiválec, ale jako třílitrový šestiválec. Tenhle motor totiž kdysi dávno vznikl spojením dvou šestiválců právě z Mondea. Samozřejmě má dnes ale úplně jiné vnitřnosti. Výsledkem pečlivého ladění je výkon 433 kW (589 k) v 7000 min-1 a točivý moment 630 Nm.
Doporučujeme: Aston Martin DB slaví sedmdesátiny. Prohlédněte všechny modely od DB1 pod DB11
Aston Martin Rapide AMR má vzadu uloženou osmistupňovou automatickou převodovku a pohání přes mechanický samosvorný diferenciál jen zadní kola. Na 100 km/h akceleruje za 4,4 s a rozjede se na 330 km/h. Jak už bylo zmíněno, s krocením rozdováděného supersedanu pomáhají poprvé karbon-keramické brzdy. Vpředu mají kotouče průměr 400 mm a šestipístkové třmeny, vzadu 360 mm a čtyřpístkové třmeny.
Adaptivní podvozek sice Astonu Martin zůstal, ale je o 10 mm níže k zemi než u verze Rapide S. Spolu s upraveným řízením má nové ladění nabídnout řidičům ostřejší reakce a více zpětné vazby. K dispozici bude několik výbav a množství doplňků na přání. Německá cena začíná na 229 950 eur, tedy na necelých šesti milionech korun.