BMW řady 1 nové generace sice přešlo na tradiční koncepci s motorem vpředu napříč a pohonem předních kol, ale to neznamená, že by tahle novinka nemohla dostat tovární tuning v podobě dílů z programu M Performance. Naopak. BMW těsně po odhalení nového hatchbacku oznámilo, že si zájemci budou moci nechat svůj exemplář upravit hned s příchodem vozu na trh.
Díly, které budou k dispozici, jsou obvyklé a (zatím) bohužel nepřináší možnost zvýšit výkon nabízených motorů. Sáhnout můžete třeba po karbonových doplňcích, které dále vylepší aerodynamiku. BMW uvádí, že všechny tyto díly prošly testy ve větrném tunelu, takže by měly být opravdu funkční. Navíc se vyrábějí ručně. K dispozici jsou v leskle černém provedení, ale také ve verzi s odhaleným karbonem.
Nechybí ani kola M Performance. Na výběr je velikost osmnáct a devatenáct palců, přičemž se jedná o odlehčené kované disky. Pokud by vám to pořád bylo málo, BMW za adekvátní příplatek přidá také výkonnější sportovní brzdy, které představují zatím asi nejvýraznější možnou technickou úpravu. Kotouče těchto brzd jsou nejen větší, ale také lehčí. Měly by tedy snížit neodpruženou hmotnost a vylepšit tak jízdní vlastnosti.
Samozřejmě nemohou chybět další drobnosti jako třeba sportovní volant čalouněný Alcantarou nebo (pokud bude mít vaše auto automatickou převodovku) karbonová pádla pro manuální řazení pod volantem. Jak pak takto vyšperkované BMW řady 1 nové generace vypadá, to si můžete prohlédnout v přiložené galerii.
Pro připomenutí, na šestiválec u BMW řady 1 s manuálem zapomeňte. Tím největším, co bylo dosud představeno, je dvoulitr skrývající se pod známou zkratkou M135i. Tento motor je naladěný na 225 kW (306 k) a 450 Nm, vždy se bude nabízet s automatem a pohonem všech kol. Sprint z nuly na 100 km/h zvládne za 4,8 s a nejvíce se rozjede na 250 km/h.