Audi TT RS vs. BMW M2 Competition
Kupé to dnes mají těžké. Dříve byla symbolem prestiže a aktivního životního stylu, jejich roli ale postupně převzala otylá SUV či jakási čtyřdveřová kupé. Audi a BMW je ale naštěstí stále nabízí. Zejména první generace TT měla pověst rádobysporťáku pro kadeřníky a kadeřnice. V menší míře to platilo i o druhé, ve třetí ale tétéčko dospělo a musí se brát vážně – zejména, pokud pochází z dílen divize Audi Sport.
Jako RS se totiž stalo skutečně ostrým náčiním, které, navzdory pohonu všech kol realizovaným skrze lamelovou spojku, dokáže pobavit. Hvězdou tétéčka je bezesporu motor. Chraplavý pětiválec má vše: Sílu, charakter i podmanivý zvuk. Jízdní zážitek nejmenšího kupé BMW divize M definuje koncepce pohonu. To se již prodává pouze ve verzi Competition, která již s řadou 2 nemá mnoho společného.
Vítězství si zaslouží oba, už jen proto, že existují.
Audi SQ7
Vznětový osmiválec pod kapotou Audi SQ7 dokáže proměnit mohutné SUV v raketu, která svou sílu a rychlost servíruje s neuvěřitelnou suverenitou a nadřazeností. Něco takového působí v dnešní době jako zjevení – pro pořádek, bavíme se o dieselovém osmiválci o objemu čtyř litrů, s výkonem 435 koní a točivým momentem 900 Nm.
Navzdory síle nepůsobí osmiválec tak výbušně, pracuje nenuceně, stačí se však podívat na tachometr a budete žasnout, jakou rychlostí se právě řítíte. Stejně jako u SQ8 a Touaregu V8 platí: Toto je ztělesněním naprosté suverenity.
BMW M135i
Bavorská automobilka přepřáhla u třetí generace řady 1 z pohonu zadních kol na přední, v případě vrcholné M135i ale dostanete pohon všech kol, byť s preferencí přední nápravu. Tato verze ale bohužel přišla o ikonický řadový šestiválec. Přeplňovaný dvoulitr servíruje 306 koní a 450 Nm, které zacvičí s jakýmkoli kompaktem. Charakter se snaží imitovat naštvané bručení z reproduktorů, vynikající automat zase kašíruje počáteční turbodíru.
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI R-Line
Passat nemusíte mít rádi, faktem ale je, že díky své vyspělosti a absenci slabin je vládcem segmentu mainstreamové střední třídy. Ne, ani po modernizaci vás nebude fascinovat, ale splní prakticky všechna vaše přání a nebude vás ničím rozčilovat. Nedávná modernizace jeho pozici jen nadále upevnila. Příjemné ovládání, prostornost, jisté jízdní vlastnosti, komfort, vyzrálost či nekonfliktní design. A neprůstřelnou ergonomii.