Američané vzkřísili legendární Ford Bronco. Má otvírák na pivo a stojí pakatel

14.07.2020
4 nové názory
  • Ford Bronco se představil v sériovém provedení jako dvou a čtyřdveřový off-road a také v civilní verzi Sport

  • Auto navazuje na dávný model v moderním pojetí, bude konkurentem Wrangleru, Defenderu nebo Mercedesu G

  • Chce zaujmout chytrými řešeními na palubě, nechybí držák na GoPro nebo špunt na vypuštění vody

  • Bronco na danou kategorii startuje na velmi nízké ceně, stojí v přepočtu 670 tisíc korun

Legenda je zpátky! S takovým titulkem zřejmě v nejbližší době vyjde řada amerických motoristických časopisů. Automobilka Ford totiž představila nový off-road a SUV Ford Bronco. Auto navazuje na pověstný třídveřový vůz, který se v USA prodával 31 let až do roku 1996. Nyní se vrací na silnice a hlavně do terénu. Namířeno má proti Jeepu Wrangler, Land Roveru Defender nebo třeba Mercedesu-Benz třídy G.

Design off-roadu se veze na módní vlně retro střihu v moderním vydání. Na karoserii vozu je tak patrný odkaz na původní generaci, zároveň ale Ford Bronco disponuje jednoduchými liniemi. K mání je ve tří a čtyřdveřovém provedení, podobně jako Jeep Wrangler je možné ho odstrojit. Odnímatelné jsou nejen střešní panely, ale i dveře. Z Bronca se tak stane třeba auto na pláž.

Test Jeep Wrangler 2.2 CRD Rubicon: Bezkonkurenční off-road
Přečtěte si také:

Test Jeep Wrangler 2.2 CRD Rubicon: Bezkonkurenční off-road

Samozřejmostí je celá řada vylepšujících balíčků. Jeden z nich nese jméno Sasquatch, kterým Američané někdy označují sněžného muže. Paket zahrnuje třeba 17“ kola obutá do masivních 35“ pneumatik, upravený podvozek do terénu a uzávěry diferenciálů vpředu a vzadu. S off-roadem to tak Bronco myslí opravdu vážně.

Chytré detaily

Vnitřek vozu je vyroben z odolných materiálů, má hranatý design, ale není ani troch spartánský. Na jednu stranu se Bronco chlubí třeba pogumovaými velkými tlačítky, která lze opláchnout vodou a ovládat v rukavicích, na stranu druhou nabízí moderní zábavní systém SYNC 4 s dotykovou obrazovkou o velikosti 12 palců. Apple CarPlay a Android auto jsou připravené na propojení s chytrými mobilními telefony.

Na palubě vozu je ale cítit, že se o jeho praktičnosti přemýšlelo. Nad palubní deskou je tak nainstalované bidýlko, na které lze jednoduše upnout držáky telefonu nebo GoPro. V terénu pomohou madla pro cestující. Kufr má pogumovanou podlahu a při otevření zadních dveří má výsuvnou plochu pro snadnější uložený nákladu. Navíc je auto vybaveno špunty, aby bylo možné kabinu opláchnout a vodu pak vypustit. Dokonce tu najdete i otvírák na pivo. Bronco je tak připraven pro kempování.

Na palubní desce najdete bidýlko pro upevnění nejrůznějších přístrojů
Bronco je připraven na kempování, veze si s sebou i otvírák

Podobně jako Ford Mustang nabídne i Bronco na americkém trhu výběr mezi manuální šestistupňovou a automatickou desetistupňovou převodovkou. K mání budou dva motory, tedy benzinový čtyřválec 2.3 EcoBoost o výkonu 201 kW (270 k) a 420 Nm točivého momentu či 2.7 V6 EcoBoost o síle 231 kW (310 k) a 542 Nm.

Nový Land Rover Defender je tady. Pořád to má být nejlepší off-road, ale nabídne i šestiválec a moderní techniku
Přečtěte si také:

Nový Land Rover Defender je tady. Pořád to má být nejlepší off-road, ale nabídne i šestiválec a moderní techniku

Zajímavostí je i velmi nízká cena v porovnání s konkurenty. Základní model Ford Bronco Base vyjde na 28 500 dolarů, to je v přepočtu asi 670 tisíc korun. Je ale jasné, že v takovém případě majitel přijde o spoustu zajímavých prvků. Plně vybavený model First Edition stojí 59 305, tedy 1,4 milionu korun. K ceně je ale potřeba přičíst lokální daň a poplatky.

Bronco jako SUV pro rodinu

Tady to ale ještě nekončí. Ford si je dobře vědom toho, že syrovým off-roadem osloví jen určitou vybranou skupinu nadšených řidičů. Ti, kteří by nenašli využití pro takový stroj, mají ještě možnost řídit Ford Bronco Sport. Ač se podle jména zdá, že jde jen o variantu vozu, v podstatě je to jiné SUV, zaměřené více na rodinu a vyznavače aktivního životního stylu.

Bronco Sport je více zaměřen na běžné ježdění
I tento model chce nabídnout praktičnost

Ford Bronco Sport je o něco menší než Ford Escape (v Česku ho známe jako Ford Kuga) a větší než EcoSport. Pod kapotu dostane tříválec s objemem 1,5 litru a výkonem 135 kW (181 k), 259 Nm. Druhou možností bude čtyřválec 2.0 EcoBoost o síle 183 kW (245 k) a 259 Nm. Jeho design je stále hranatý, ale více zaměřený na cestování po městě. Kabina je pak kompletně jiná, najdeme v ní kombinaci prvků, které jsou známé z jiných modelů – ať už jde o volant, přístrojový štít nebo ovladače klimatizace.

I Bronco Sport chce mít ale praktický interiér se zajímavými řešeními jako je úložný prostor pod sedáky nebo gumová podložka do kufru. Díky hranatému tvaru by se dovnitř mělo vejít dost nákladu. Auto je připraveno i na převoz horských kol. Na americkém trhu začíná na 28 155 korunách, což je v přepočtu 662 tisíc korun, nejlépe vybavené First Edition vyjde na 39 995 dolarů, tedy asi 941 tisíc korun.

Retro: Avia A11 Trend měla být off-road pro českou armádu
Přečtěte si také:

Retro: Avia A11 Trend měla být off-road pro českou armádu

Pokud se vám Ford Bronco nebo Bronco Sport líbí, máme pro vás bohužel smutnou zprávu. „Vozy se nebudou prodávat na českém ani evropském trhu,“ potvrdil Autobibli mluvčí českého zastoupení Fordu Martin Linhart. Třeba se to ale časem změní, Ford Mustang nebo Edge se na starý kontinent také po letech dostaly.

Jan Tauš (neregistrovaný)
Doplňuji k předešlému komentáři: Podobně jako Ford Mustang nabídne i Bronco na americkém trhu výběr mezi manuální šestistupňovou a automatickou desetistupňovou převodovkou. K mání budou dva motory, tedy benzinový čtyřválec 2.3 EcoBoost o výkonu 201 kW (270 k) a 420 Nm točivého momentu či 2.7 V6 EcoBoost o síle 231 kW (310 k) a 542 Nm.
Jan (neregistrovaný)
Doplňuji: Podobně jako Ford Mustang nabídne i Bronco na americkém trhu výběr mezi manuální šestistupňovou a automatickou desetistupňovou převodovkou. K mání budou dva motory, tedy benzinový čtyřválec 2.3 EcoBoost o výkonu 201 kW (270 k) a 420 Nm točivého momentu či 2.7 V6 EcoBoost o síle 231 kW (310 k) a 542 Nm.
Jan (neregistrovaný)
Žádný zparchantělý tříválec tam Ford dávat nebude, je to kec, bude tam čtyřválec nebo šestiválec, dejte si pozor při překladu a dobře čtěte. Mícháte jablka s hruškama. Tříválce používají pouze céčkové vozidla podřadných značek.
wvpzqwzqxd (neregistrovaný)
Američané vzkřísili legendární Ford Bronco. Má otvírák na pivo a stojí pakatel - Autobible.cz awvpzqwzqxd wvpzqwzqxd http://www.g4t9i3scu119i6k62e3wmy799uz49t7ts.org/ [url=http://www.g4t9i3scu119i6k62e3wmy799uz49t7ts.org/]uwvpzqwzqxd[/url]
  • Našli jste v článku chybu?